ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

у кадровій справі

27 січня

Збільшення пенсійного віку для виходу на пенсію на пільгових умовах та за вислугу років визнали неконституційним

Велика палата КСУ ухвалила Рішення у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень розділу І, пункту 2 розділу ІІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213‒VIII (далі — Закон № 213) (рішення КСУ від 23.01.2020 № 1-р/2020).

Заява про призначення пенсії (шаблон)СКАЧАТИ

Предметом конституційного контролю були:

  • стаття 13, частина 2 статті 14, пункти «б» — «г» статті 54 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788–XII (далі — Закон № 1788) зі змінами, внесеними Законом № 213;
  • частина третя статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058–IV (далі — Закон № 1058) у редакції Закону № 213;
  • абзац третій пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» від 08.07.2011 № 3668–VI (далі — Закон № 3668) у редакції Закону № 213;
  • частини третя, четверта статті 141 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 № 2453–VI (далі — Закон № 2453) у редакції Закону № 213;
  • пункт 2 розділу ІІІ «Прикінцеві положення» Закону № 213.

➤➤➤ Умови призначення пенсії за віком

Статтею 13 Закону № 1788 зі змінами, внесеними Законом № 213, передбачено поетапне збільшення пенсійного віку та стажу для працівників:

  • зайнятих у шкідливих умовах праці;
  • трактористів-машиністів в сільському господарстві;
  • жінок, які працюють трактористами-машиністами, машиністами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальних машин, змонтованих на базі тракторів і екскаваторів;
  • доярок (операторів машинного доїння), свинарок-операторів;
  • жінок, зайнятих протягом повного сезону на вирощуванні, збиранні та післязбиральній обробці тютюну;
  • робітниць текстильного виробництва, зайнятих на верстатах і машинах;
  • жінок, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п’ятеро і більше дітей;
  • водіїв міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв.

Для працівників, зайнятих на підземних і відкритих гірничих роботах та в металургії, підвищено вік виходу на пенсію на пільгових умовах на 5 років (п. 2 розд. І Закону № 213).

Пенсія за віком у 2020 році

Передбачено поетапне підвищення віку виходу на пенсію на 5 років та стажу роботи для певних категорій працівників і службовців авіації (п. «б» — «г» ст. 54 Закону № 1788 зі змінами, внесеними Законом № 213).

Зміна умов призначення пенсій особам, які належать до певної категорії працівників, з урахуванням наявності відповідного стажу роботи, призвела до такого нормативного регулювання призначення пенсій, яке суттєво вплинуло на очікування вказаних осіб, погіршило їх юридичне становище стосовно права на призначення пенсій, що має реалізовуватися при зміні нормативного регулювання лише у разі справедливого поліпшення умов праці та впевненості у настанні відповідних юридичних наслідків, пов’язаних із реалізацією права виходу на пенсію.

Що робити кадровику

Висновок КСУ — стаття 13, частина друга статті 14, пункти «б» — «г» статті 54 Закону № 1788 зі змінами, внесеними Законом № 213, порушують легітимні очікування осіб, а отже, суперечать частині першій статті 8 Конституції України, тобто порушують принцип верховенства права, складовою якого є юридична визначеність.

 

За інформацією КСУ

27 січня

Уряд визначив умови оплати праці державних службовців у 2020 році

КМУ постановою від 15.01.2020 № 16 (далі — Постанова № 16) уніс зміни до постанови КМУ «Питання оплати праці працівників державних органів» від 18.01.2017 № 15.

Наказ про призначення державного службовця на посадуСКАЧАТИ ЗРАЗОК

Постанова № 16 затвердила:

  • схему посадових окладів на посадах державної служби з урахуванням категорій, підкатегорій та рівнів державних органів у 2020 році;
  • перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних категорій та підкатегорій.

 Маємо такий розподіл посад за категоріями і підкатегоріями:

  • категорія «А» — підкатегорії «А1» та «А2»;
  • категорія «Б» — підкатегорії «Б1», «Б2», «Б3»;
  • категорія «В» — підкатегорії «В1», «В2», «В3».

Розміри посадових окладів 2020 за тарифною сіткою

Посадові оклади на посадах державної служби підкатегорії В3 у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, становлять два розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 01.01.2020.

Розмір посадового окладу спеціаліста державного органу:

  • Апарату РВУ, Секретаріату КМУ, Офісу Президента України, апаратів (секретаріатів) РНБО, Рахункової палати, КСУ, Офісу Генерального прокурора, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення — 8200 грн;
  • міністерства, центрального органу виконавчої влади із спеціальним статусом, який встановлений законом — 7800 грн;
  • інших державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України — 6300 грн;
  • юрисдикція якого поширюється на територію АРК, однієї або кількох областей, міст Києва та Севастополя — 4230 грн;
  • юрисдикція якого поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення — 4204 грн.

Постанова набирає чинності з дня її опублікування і застосовується з 01.01.2020.

Ольга Догадіна

провідний експерт MCFR: Кадри

27 січня

До 31.01.2020 оформіть трудові відносини з працівниками. Держпраці посилює боротьбу з нелегальною зайнятістю

Прем’єр-міністр України О. Гончарук (доручення від 22.01.2020 № 2313/0/1-20) доручив вжити заходів щодо детінізації зайнятості у сфері торгівлі товарами та послугами. У всіх областях України інспектори праці спільно з представниками ПФУ, ДПС, ДЦЗ, Держпродспоживслужби, профспілок, організацій роботодавців проводять превентивні заходи, під час яких інформують про ризики і наслідки незадекларованої праці.

Трудовий договірСКАЧАТИ ШАБЛОН Колективний договірСКАЧАТИ ШАБЛОН

Робота із виявлення нелегальних працівників передбачає три етапи:

  • інформаційна кампанія;
  • підготовча робота до інспекційної кампанії;
  • інспекційна кампанія.

Результати роботи стануть основою для планування та реалізації аналогічних заходів в інших ризикованих сферах господарювання.

Роботодавцям надають можливість та час офіційно працевлаштувати найманих працівників до 31.01.2020.

З 01.02.2020 Держпраці розпочне інспекційну кампанію, за результатами якої порушників притягуватимуть до відповідальності. Зокрема, за кожного неоформленого працівника КЗпП передбачає штрафну санкцію у розмірі 30-ти мінімальних заробітних плат (з 01.01.2020 — 141 690 грн.

Держпраці нагадує, що роботодавець зобов’язаний оплатити штрафні санкції за незадекларовану працю незалежно від того, усунув він порушення після інспекційного відвідування чи ні.

Наразі інспектори праці всіх регіональних управлінь відвідують заклади торгівлі, роз’яснюють роботодавцям можливі наслідки від застосування нелегальної зайнятості, працівникам — переваги офіційного працевлаштування.

Як на місцях виконують доручення Прем’єр-міністра?

Вінницька область — у рамках інформаційно-роз’яснювальної кампанії заплановано відвідати безпосередньо за місцем господарської діяльності майже 7 тисяч суб’єктів господарювання сфери торгівлі, тимчасового розміщення та організації харчування.

Дніпропетровська область — фахівці Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області разом з головним спеціалістом Головного управління ПФУ в Дніпропетровській області організували та провели у Металургійному районі міста Кривого Рогу флешмоб під гаслом «Офіційне працевлаштування – це наше майбутнє!».

Житомирська область — 28.01.2020 о 14:00 у Житомирському міському центрі зайнятості (площа Польова, 6-А, зал засідань, 4-й поверх) фахівці Держпраці, ДПС, ПФУ, служби зайнятості проведуть інформаційний семінар із суб`єктами господарювання, які здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, тимчасового розміщування та організації харчування.

Закарпатська область — на Закарпатті розгорнута масштабна інформаційно-консультативна акція. Посадовці Управління Держпраці відвідують суб’єктів господарювання, котрі здійснюють діяльність у сфері торгівлі, тимчасового розміщення та організації харчування. Планують охопити практично усі торговельні точки та заклади харчування у кожному населеному пункті.

Запорізька область — до 31.01.2020 заплановано провести до 9 000 інформаційних заходів.

План перевірок Держпраці на 2020 рік

Миколаївська область — 23.01.2020 в ефірі телеканалу «Март» перший заступник начальника Управління Держпраці у Миколаївській області Яна Скуратовська розповіла про інформаційну кампанію, яка проходить на Миколаївщині, щодо неприпустимості допуску до роботи працівників без оформлення трудових відносин. Вона закликала суб’єктів господарювання та громадян без остраху ставити питання інспекторам праці Управління Держпраці у Миколаївській області. Відомості, які отримують посадові особи під час спілкування будуть використані лише у статистичних та аналітичних цілях.

Хмельницька область — «Стажуюсь, завтра оформлять, я лише на годинку», - з такими поясненнями зіштовхнулися представники Управління Держпраці у Хмельницькій області, коли з інформаційними листівками про офіційне працевлаштування навідалися до суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, тимчасового розміщення та організації харчування. А от у кого документи у порядку та люди працюють на законних підставах – самі відкривали двері та запрошували гостинно.

Черкаська область — фахівці Управління відвідали роботодавців сфери торгівлі, організації харчування, тимчасового розміщення, надання послуг міст Канів, Черкаси, Золотоноша, Умань, Сміла.

Чернігівська область — фахівці Держпраці провели зустрічі з керівництвом і працівниками закладів громадського харчування міста Чернігова: кафе «Soloha», кафе «Львівська майстерня шоколаду», бару «Самогон», кафе «Суши лайт», закладів, розташованих у торговельно-розважальному комплексі «Hollywood» — вареничної «Балувана Галя», «Крила», «Гриль-паб», «Суши-Майстер» та інших.

Не чекайте, поки до Вас прийде інспектор праці. Оформіть трудові відносини з працівниками до 31.01.2020 аби уникнути значних фінансових санкцій.

Ольга Догадіна

провідний експерт MCFR: Кадри

24 січня

Чи оплачувати у подвійному розмірі роботу у святкові та неробочі дні: судова практика

Наказ про залучення працівників до роботи у вихідний деньСКАЧАТИ Наказ про надання іншого дня відпочинку та оплату роботи у вихідний деньСКАЧАТИ

У листопаді 2016 року Управління Держпраці у Рівненській області виявило на підприємстві порушення статті 107 КЗпП — працівникам товариства не проводилася оплата за роботу у святкові і неробочі дні у подвійному розмірі.

Заява працівника про оплату роботи у вихідний день

Відповідно, суб’єкту господарювання було надано припис на усунення виявлених порушень та винесено постанову про накладення штрафу за недотримання мінімальних гарантій в оплаті праці у розмірі 87 000 грн.

Роботодавець не погодився з постановою та звернувся з оскарженням до суду. Суди першої й апеляційної інстанцій скасували постанову Держпраці, припис, а відповідно — і штраф.

Управління Держпраці, переконане у правомірності своїх дій, у 2017 році звернулося до Вищого адміністративного суду України.

Лише у 2019 році Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду постановою від 24.07.2019 скасував рішення судів попередніх інстанцій та повернув справу на новий розгляд до Рівненського окружного адміністративного суду.

5 листопада 2019 року суд став на бік Управління та визнав постанову про накладення штрафу правомірною. Відтак, роботодавець має сплатити до Держбюджету штраф 87 000 грн.

Хто працюватиме за «шестиденкою», якщо Рада прийме урядовий проєкт Закону «Про працю»

Роз’яснення завідувачки сектору юридичного забезпечення Управління Держпраці у Рівненській області Інни Кокіль:

У разі залучення до роботи у святковий чи неробочий день працівників, які одержують місячний оклад, така робота оплачується у розмірі подвійної годинної або денної ставки понад оклад. Але лише за умови, що ця робота проводилася з перевищенням місячної норми робочого часу.

У разі виконання працівниками роботи у святковий чи неробочий день, однак, у межах місячної норми робочого часу, інший день відпочинку не надається, оскільки це спричинить зменшення встановленої їм норми робочого часу.

За інформацією Державної служби України з питань праці

Стануть у пригоді: Розрахунок норми тривалості робочого часу 2020 для «п’ятиденки»CКАЧАТИ Розрахунок норми тривалості робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  Перенесення робочих днів 2020

24 січня

МОЗ осучаснює кваліфікаційну характеристику оптометриста

Наказ МОЗ від 15.01.2020 № 69 затверджує нову редакцію кваліфікаційної характеристики професії «Оптометрист», яка вміщена у розділі «Фахівці» Випуску 78 «Охорона здоров’я» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (далі — Випуск 78 ДКХП).

Як працювати з ДКХП

Нова редакція розширює завдання та обов’язки оптометриста. Відтепер він має право самостійного первинного скринінгового огляду дорослих і дітей. При виявленні офтальмологічної патології оптометрист направить пацієнта до лікаря-офтальмолога для подальших діагностики та лікування. До обов’язків оптометриста також входить вміння працювати з лікувальними та фізіотерапевтичними пристроями, діагностичним, оптометричним та офтальмологічним обладнанням.

Значно розширено та уточнено коло знань, за допомогою яких працює оптометрист.

 Як підібрати назву посади працівнику, який проводитиме щозмінні огляди водіїв

Кваліфікаційні вимоги також привели у відповідність з освітнім законодавством. Для роботи на посаді оптометриста працівник може здобувати вищу освіту початкового чи першого (бакалаврського) рівня у галузі знань «Охорона здоров’я» як у коледжі за спеціальністю «Медсестринство», так і у виші за спеціальністю «Медицина». Однак, в обох випадках він має отримати спеціалізацію за фахом «Медична оптика (Оптометрія)»/»Медична оптика. Оптометрія».

Галина Бєлікова

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 консультації на сьогодні:

23 січня

Е-пенсія в «Дії»

Повідомлення працівника про виникнення права на пенсіюСКАЧАТИ

Влітку 2019 року на порталі Пенсійного фонду запрацював новий сервіс «Е-пенсія». Впровадження сервісу — один із кроків до діджиталізації адмінпослуг в Україні.

Хто має право на пенсію за віком у 2020 році

Як сервіс працює сьогодні:

  • громадянин подає документи для призначення пенсії онлайн, прикріплюючи завірені електронним підписом копії документів;
  • отримує повідомлення про призначення пенсії;
  • звертається до сервісного центру з оригіналами документів для отримання пенсійного посвідчення.

Для покращення роботи сервісу заплановано:

  • змінити положення Пенсійного Фонду, які містять вимоги щодо особистого подання інформації;
  • скоротити кількість необхідних для подання документів;
  • забезпечити взаємодію держреєстрів, щоб інформація про трудовий стаж, інвалідність та інші дані підтягувалися автоматично.
Дізнайтеся, чи буде пенсія, якщо немає стажу

Наразі Міністерство цифрової трансформації України працюємо над тим, щоб громадяни не сканували електронну заяву, а тільки заповнювали її. Інформація в майбутньому буде підтягуватися з реєстрів.


Якщо хочете висловитись щодо «е-пенсії», маєте можливість зробити це під дописом онлайн-сервісу «Дія» у Facebook. ⠀

За інформацією онлайн-сервісу «Дія» у Facebook



Що робити кадровику, коли працівник досягнув пенсійного віку Галина Бєліковаредактор-експерт MCFR Кадри Комусь пенсія — довгоочікувана свобода, а комусь — підрізані крила. Для кадровика — добрячий шмат роботи... Отримати консультацію експерта

23 січня

Безробіття в Україні, насправді, зменшується

Основні зміни у законодавстві про працю 2020

Для характеристики рівня безробіття в Україні використовуються два показники:

  1. рівень безробіття за методологією Міжнародної організації праці (МОП);
  2. рівень зареєстрованого безробіття.

Рівень безробіття за методологію МОП — це відношення кількості безробітних певного віку до робочої сили зазначеного віку.

Рівень зареєстрованого безробіття — це відношення кількості безробітних, зареєстрованих у Державній службі зайнятості, до середньорічної кількості населення працездатного віку.

Професійний календар кадровика

Міністерство економіки пояснює, що рівень безробіття за методологією МОП є показником, який використовується для вимірювання рівня безробіття в Україні відповідно до міжнародних практик.

У той час, як рівень зареєстрованого безробіття слугує, скоріше, індикатором ефективності роботи Державної служби зайнятості. Адже показник «зареєстроване безробіття» охоплює лише тих українців, хто звернувся до служби зайнятості.

Отже, твердження, що в Україні кількість безробітних зросла на 17%, є некоректним трактування статистичних даних та тенденцій щодо безробіття в Україні.

9 ключових новацій Закону «Про працю»: до чого готуватись кадровику

Додаткові уточнення від Мінекономіки:

Поняття «рівень безробіття» та «рівень зареєстрованого безробіття» не є тотожними. Лише 22% усіх безробітних звертаються за послугами до Державної служби зайнятості. Таким чином, статус зареєстрованого безробітного має лише кожен 5-й безробітний українець. Отже, кількість безробітних є значно більшою за кількість зареєстрованих безробітних. Тому робити висновки щодо стану ринку праці та рівня безробіття на основі кількості зареєстрованих безробітних — некоректно.

Зростання кількості зареєстрованих безробітних на 17% у грудні порівняно з листопадом — традиційне сезонне явище.

Першопричиною сезонності є щорічне зростання зареєстрованих безробітних у сільській місцевості до пікових значень саме в зимовий період. Переважна більшість сільського населення залучена у сектор сільського господарства, що має сезонний характер. Із закінченням сезону польових робіт, такі працівники стають на облік до Державної служби зайнятості до початку нового сезону, що призводить до помітного збільшення кількості зареєстрованих безробітних наприкінці року.

Мінекономіки наводить такі дані щодо рівня зареєстрованого безробіття:

Місяць 2019

К-сть зареєстрованих безробітних

Січень

364,3 тис.

Жовтень

259,3 тис.

Грудень

338,2 тис.

Міністерство впевнене, що на ринку праці України прослідковуються тенденції до зниження рівня безробіття та кількості безробітних. Зокрема, кількість зареєстрованих безробітних у грудні 2019 року проти грудня 2018 року зменшилась на 1%.

Про позитивні зрушення свідчить і зменшення середньорічної кількості зареєстрованих безробітних:

Рік

Середньорічна к-сть зареєстрованих безробітних

2015

460,2 тис.

2019

306,8 тис.

Мінекономіки звертаємо увагу, що за показниками рівня безробіття за методологією МОП, за 9 місяців 2019 року рівень безробіття знизився до 8,1%. Відповідний показних у 2018 році становив 8,6%.

Для ґрунтовнішого дослідження стану ринку праці Міністерство пропонує ознайомтесь з аналітичним «Оглядом ринку праці».

СКАЧАТИ ОГЛЯД

За інформацією Мінекономіки України

Головне у січні:

22 січня

Проєкт Закону про працю унормовує офіційну віддалену роботу

Мінекономіки пояснює, що норми законопроєкту «Про працю» № 2708 (далі — ЗпП) дозволять зручно поєднувати навчання з офіційною зайнятістю.

Проєкт Закону «Про працю» № 2708 СКАЧАТИ

Зокрема, стаття 51 ЗпП надає можливість за угодою сторін трудового договору встановлювати працівнику гнучкий графік роботи або працювати дистанційно (вдома). Робота на таких умовах, вважають урядовці, особливо зацікавить молодих працівників. Нова можливість має надати значно більше балансу між кар’єрою та особистим життям.

СКАЧАТИ

Зауважимо, що гнучкий режим робочого часу та дистанційна (надомна) робота — не новина для прогресивних роботодавців. Наприклад, Цифрове видавництво MCFR, що видає журнал «Кадровик-01», вже кілька років застосовує такі форми організації роботи.

Мінпраці ще 04.10.2006 затвердило наказом № 359 Методичні рекомендації щодо встановлення гнучкого режиму робочого часу. Стаття 51 ЗпП унормовує ці форми організації роботи на рівні закону.

Галина Бєлікова

редактор-експерт MCFR Кадри

Аналітичний огляд урядового Проєкту Закону «Про працю» Ірина Житковакерівник групи експертів MCFR Кадри У 2020 році Уряд планує замінити КЗпП Законом «Про працю». На кожного з нас чекає повне перезавантаження трудового законодавства. Законопроєкт вже овіяний міфами та фантазіями. Розберімося, до чого насправді готуватись кадровикам? 9 ключових змін

22 січня

Координатор з питань охорони праці у будівництві — хто це?

Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці

Управління Держпраці у Тернопільській області нагадує, що вимоги та обов’язки координатора з питань охорони праці на будівельному майданчику визначає розділ ІV Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (НПАОП 45.2-7.03-17).

Координатор з питань охорони праці має діяти й на стадії проєктування, й безпосередньо на будівельному майданчику.

Дізнайтеся, чи може інженер з охорони праці працювати за цивільно-правовим договором

При проєктуванні координатор має розробити план з охорони праці будівництва об’єкта, в якому встановлюють необхідні вимоги з охорони праці, що стосуються конкретного будівельного майданчика та тих робіт, які будуть на ньому виконуватись. На стадії будівництва функцією координатора є контроль за додержанням вимог охорони праці усіма учасниками будівництва.

Однак, Класифікатор професій не містить професійної назви «координатор з питань охорони праці». Яку посаду роботодавець має увести до штатного розпису або може хтось зі спеціалістів-будівельників виконувати ці обов’язки — Держпраці не пояснює.

Відповідь на запитання в Системі «Expertus: Кадри»

Які працівники можуть виконувати обов’язки координатора з питань охорони праці на різних стадіях будівництва?

Роз'яснення експертів

За інформацією Управління Держпраці у Тернопільській області

22 січня

Не повідомив керівника про початок простою — отримай догану

У випадках призупинення робіт із причин відсутності матеріалів, технологічної документації, несправності устаткування тощо на підприємстві оголошують простій.

Простій на підприємстві: алгоритм дій кадровика

Якщо простій відбувається з вини працівника, оплату за час простою працівник не отримує. У разі відсутності вини працівника у простої, роботодавець має оплатити цей час у розмірі не менше ніж дві третини тарифної ставки встановленого працівникові розряду або посадового окладу (ст. 113 КЗпП). Підприємство вправі встановити й вищий розмір оплати часу простою в колективному договорі (ст. 15 Закону України «Про оплату праці»).

Колеги цікавляться, як оплачується час простою з вини роботодавця при відрядній системі оплати праці

Якщо простій оголосили за вимогою органу державного нагляду за охороною праці чи служби охорони праці, роботодавець має оплатити час простою у розмірі середнього заробітку (ч. 6 ст. 6 Закону України «Про охорону праці»).

Наказ про оголошення простою через спекуСКАЧАТИ

Управління Держпраці наголошує, якщо працівник через простій самовільно не приходить на роботу чи іде з роботи, він не може вимагати оплати такого часу. Відправлення працівника у відпустку без збереження зарплати на час простою Держпраці вважає порушенням. Роботодавцю доведеться відповідати за такі дії.

Держпраці також наполягає, що працівники зобов’язані попереджати роботодавця про початок простою. Невиконання працівниками цього обов’язку є дисциплінарним проступком, за вчинення якого працівника можна притягнути до дисциплінарної відповідальності. Але це не може бути підставою для відмови роботодавця оплатити час простою, оскільки обов’язок провести оплату не залежить від обов’язку працівника попередити власника.

За інформацією Управління Держпраці у Кіровоградській області

Стануть у пригоді консультації:

22 січня

Національний реєстр програм навчання для службовців 2020

Зареєструватись на Порталі можна за посиланням: www.pdp.nacs.gov.ua.

Запуск Порталу є безпосередньою реалізацією завдань Концепції реформування системи професійного навчання України.

Допомога на оздоровлення держслужбовцям

Можливості порталу також забезпечують реалізацію рекомендацій Фахового огляду Ради Європи з реформування системи підготовки кадрів органів місцевого самоврядування в Україні щодо створення комплексного реєстру навчальних програм, включно з тими, які проводять в Україні міжнародні проєкти та програми, та будь-якими безкоштовними навчальними послугами.

Портал налічує 6 категорій навчання, а саме:

  • Загальна короткострокова програма;
  • Спеціальна короткострокова програма;
  • Загальна професійна (сертифікатна) програма;
  • Спеціальна професійна (сертифікатна) програма;
  • Освітньо-професійна програма;
  • Освітньо-наукова програма.

Службовці можуть обрати один із понад 30 напрямів навчання: від іноземної мови до реалізація державної регіональної політики.

Дізнайтеся, як заповнити особову картку державного службовця

Наразі для органів місцевого самоврядування на Порталі розміщені навчальні програми з тематики управління людськими ресурсами, які розроблені з урахуванням кращих практик та інструментарію Ради Європи з питань управління людськими ресурсами за сприяння Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа місцевого самоврядування в Україні»:

Навчання в рамках цих програм у першій половині 2020 року відбудеться на базі Хмельницького та Волинського центрів ППК та Дніпровського регіонального відділення Асоціації Міст України.

За інформацією «Децетралізація дає можливості»

Взірцева колекція кадровика: Шаблон особової картки державного службовцяСКАЧАТИ Зразок особової картки державного службовцяСКАЧАТИ Автобіографія державного службовцяСКАЧАТИ СКАЧАТИ ВСЕ

22 січня

Міністр оборони підтримує скорочення терміну строкової військової служби

Андрій Загороднюк Міністр оборони України
Підстави для звільнення або відстрочки від призову на строкову військову службуСКАЧАТИ

В інтерв'ю агентству «Інтерфакс-Україна» Міністр оборони розповів: «Я за те, щоб залучати широкі верстви населення до армійської служби. Це має бути в нашій стратегії. Політика ще напрацьовується. Готового рішення ще немає, наразі ми працюємо з Генштабом і з українськими незалежними аналітичними центрами над новою концепцією. У тому вигляді, в якому строкова служба зараз, вона не має залишатися, тому що це не працює».

Дізнайтеся, як проходить призов на строкову військову службу

За словами А. Загороднюка, строкова служба не має значного впливу на здатність Збройних сил України. Військовослужбовці строкової служби не виконують завдань у зоні проведення Операції об'єднаних сил (ООС).

Як увільнити від роботи працівника, призваного на строкову військову службу

Пан Міністр наголосив: «Звісно, є сенс зменшувати термін. Багато хто не хоче, тому що це дуже довго, у них є якісь життєві плани і так далі. Якщо ми введемо систему, коли це буде набагато менший термін — це буде якісна підготовка, служба в бойових частинах — але не в зоні ООС, — де вони отримають досвід. Якщо ми зможемо кваліфіковано це подати як абсолютно унікальний життєвий досвід, людина буде підготовлена, пояснити, що в житті це буде дуже корисно і фізично, і морально, і з точки зору підготовки, — відсоток тих, хто залишиться, буде набагато більше. Але це буде цілком інша система, тому що цю систему реформувати надзвичайно важко. Набагато легше побудувати взагалі нову».

За інформацією агентства «Інтерфакс-Україна»

ТОП-3 запитання про строкову військову службу:

21 січня

Новий сервіс для роботодавців від Київського міського центру зайнятості

Стане у пригоді: Проєкт Закону «Про працю» № 2708 СКАЧАТИ  Аналіз головних змін, у разі прийняття Проєкту

Концепція Інституту була затверджена наказом Державного центру зайнятості.

Консультанти працюватимуть за двома напрямами:

  1. Виконуватимуть замовлення роботодавців:
    • формуватимуть бази вільних робочих місць;
    • добиратимуть персонал з використанням елементів рекрутингу в чітко обумовлений термін.
  1. Налагоджуватимуть стійкі взаємовідносини між державною службою зайнятості і роботодавцями:
    • формуватимуть позитивний імідж служби,
    • залучатимуть до співпраці стейкхолдерів у сфері зайнятості населення.

Чи працюватимуть всі за «шестиденкою», якщо Рада прийме Закон «Про працю»?

Директор КМЦЗ Віктор Білич розповідає: «Головне в підготовці консультантів роботодавців — не оволодіння певним набором методів і технологій, а зміна погляду кожного фахівця на взаємодію з роботодавцями. І зрештою — розуміння особистої відповідальності за реалізацію всіх етапів співпраці: від першої комунікації до остаточного вирішення питання».

Київська міська служба зайнятості очікує, що введення Інституту зробить службу зайнятості ще більш відкритою для клієнтів, в першу чергу, для роботодавців.

Чого очікувати кадровикам від 2020 року: 8 амбітних планів Техноуряду

Нагадуємо, що рік тому у підрозділах КМЦЗ з’явились кар’єрні радники. Це індивідуальні консультанти, що допомагають безробітним зареєструватись, підвищити свою конкурентоспроможність на ринку праці та знайти роботу.

За результатами поглибленого профілювання кар’єрний радник разом із зареєстрованим безробітним розробляє індивідуальний план працевлаштування. План містить комплекс заходів, які мають вжити кар’єрний радник та особисто безробітний, для працевлаштування або перепрофілювання громадянина.

За інформацією Київського міського центру зайнятості

ТОП-3 теми січня:

21 січня

Чи працюватимуть всі за «шестиденкою», якщо Рада прийме урядовий проєкт Закону «Про працю»

Чи працюватимемо всі за шестиденкою? Ні. За проєктом Закону «Про працю» № 2708 можливі п’ятиденний, шестиденний та інші графіки роботи.

Вчитаємося в норми Проєкту Закону.

Проєкт Закону «Про працю»СКАЧАТИ текст

Роботодавець визначає тривалість щоденної роботи (зміни) з урахуванням специфіки діяльності та консультацій з представниками працівників (ч. 2 ст. 48 Проєкту № 2708). Нормальна тривалість робочого часу становить 40 годин протягом кожного семиденного періоду. Мінімальна тривалість щоденного (міжзмінного) відпочинку — 12 годин впродовж кожних 24 годин. Мінімальний щотижневий безперервний відпочинок (вихідні дні) — 24 годин протягом кожного семиденного періоду, без урахування тривалості щоденного (міжзмінного) відпочинку. Дні щотижневого відпочинку встановлюють у трудовому договорі та/або колективному договорі (ч. 4, 5 ст. 52 Проєкту № 2708). 

Розрахунок норми тривалості робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Розрахунок норми тривалості робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ

Тобто це не означає, що для усіх працівників запровадять шестиденний робочий тиждень. Це означає, що кожних сім днів у працівника має бути щотижневий безперервний відпочинок тривалістю щонайменше 36 год і нормальна тривалість робочого часу — 40 год. Тому на багатьох підприємствах збережуть п’ятиденний робочий тиждень.

Прочитайте сьогодні — і жоден антифейк не зіпсує вам дня: Аналітичний огляд новацій, що закладені в урядовому Проекті Закону «Про працю»

Ірина Житкова

керівник групи експертів MCFR: Кадри

ТОП-3 теми на сьогодні:

20 січня

Майже 90% працездатного населення на Полтавщині працюють офіційно

Кадрові звіти 2020

Легалізація найманої праці є одним із пріоритетних напрямів роботи Управління Держпраці у Полтавській області.

Наразі із 641 тисячі працездатних людей на Полтавщині, працюють офіційно понад 571 тисяча. Це офіційні робітники, студенти, люди в декретній відпустці тощо.

УВАГА: перевірки з праці з 31.12.2019 знов по-новому. 5 ключових змін

Начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Вікторія Муха повідомила, що за результатами заходів контролю у 2019 році в області було виявлено 757 осіб без належного оформлення трудових відносин. Зокрема:

Отже, згідно з абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП за допуск працівників до роботи без оформлення трудового договору винесено 112 постанов про накладення фінансових санкцій, на загальну суму 54,03 млн грн.

Штрафи за порушення у сфері праці відповідно до статті 265 КЗпПСКАЧАТИ таблицю

З початку 2020 року в ході заходів державного контролю Управлінням вже виявлено 60 працівників, що працевлаштовані з порушенням законодавства про працю, а саме:

  • 11 осіб працювали без укладання трудового договору;
  • 48 – за цивільними договорами, що мають ознаки трудових;
  • 1-на особа мала трудовий договір, але була допущена до роботи без повідомлення органів ДФС.

Тож у Полтавській області з початку року за порушення ст. 265 КЗпП оштрафовано 12 роботодавців на загальну суму 2,5 млн гривень.

За інформацією Державної служби України з питань праці 

Урядовий проект Закону «Про працю»:

Техноуряд пропонує державі мінімально регулювати трудові відносини. Майже всі умови трудового договору — за домовленістю між працівником і роботодавцем. ПВТР, Положення про оплату праці, графік відпусток — зайві

Як зміниться кадрова робота у 2020 році

20 січня

Дубілет пропонує спростити військовий облік, переклавши обов’язки з кадровика на бухгалтера

Дмитро Дубілет міністр Кабінету міністрів України

Від недавньої ідеї скасувати військовий облік на підприємствах Уряд «з’їхав» до спрощення. Залишається з’ясувати, що ж спроститься…

План роботи з військового обліку військовозобов’язаних і призовниківСКАЧАТИ зразок

За словами Міністра КМУ Дмитра Дубілета, його команда знайшла «дуже елегантне рішення», як зменшити бюрократію для українського бізнесу. Далі — «мовою оригіналу».

Одна з частих скарг, яку доводиться чути від українських бізнесменів щодо зайвої бюрократії, стосується військкоматів. Компанії мають з ними постійно листуватись щодо своїх співробітників. Годі і казати, що все листування виключно у паперовій формі.

УВАГА! Президент змінив вік призову на строкову військову службу

Після ряду зустрічей з Міністерством оборони та іншими органами команда Д. Дубілета відкрила проєкт з двох частин.

По-перше. Як відомо, зараз компанії подають по своїх співробітниках звітність у податкову службу. Ідея проста: додати в цю звітність пару полів по військовому квитку та вбити, таким чином, паперові документи.

Як зауважив Дмитро Дубілет: «Мені ця ідея подобається тим, що державі не потрібно витрачати час і гроші та створювати якесь нове технічне рішення, а життя бізнесу не ускладниться новими звітами і програмами».

Коментар

За такого підходу «голова болітиме» не тільки у кадровика, а й у бухгалтера. Спочатку кадровик випише дані для бухгалтера, потім бухгалтер введе інформацію при поданні звіту. А коли прийде перевірка з військкомату, ймовірно, відповідальний за військовий облік сушитиме голову — як показати перевіряльникам виконану роботу із повідомлення про прийняття військовозобов’язаного на роботу.

Геть бюрократію, смерть паперовим документам…

Дізнайтеся, як скласти списки громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць

Друга частина проєкту — автоматизація. За словами Міністра, зараз бізнес повинен повідомляти військкомати про всілякі зміни в даних своїх співробітників. Тут рішення очевидне: зробити автоматичний збір інформації з уже наявних реєстрів і автоматично надсилати ці дані до військкоматів, не відволікаючи бізнес.

Коментар

Це приємно. Проте це не найскладніша частина роботи із військового обліку. Та й захід — не найчастіший. Вся робота з військового обліку — залишається. Картотеку — формуй, оповіщення про виклик до військкомату — готуй, про призовників — звітуй, на звіряння — ходи. І все це «не відволікаючи бізнес».

 Звіряння з військкоматами: алгоритм із сімома порадами

Наразі команда Міністра складає план впровадження проєкту і розраховує все запустити та змінити законодавство вже цього року. Проте, чи не варто порадитись не лише із Міноборони, а й з роботодавцями, які спроможні запропонувати не менш дієві проєкти?

 

Коментувала — Юлія Видиборець, головний редактор системи «Expertus: Кадри»

ТОП-3 запитання від кадровиків:

20 січня

Водіїв «швидкої» прирівняли до медичних працівників

Законодавці внесли зміни до статті 11 Закону України «Про екстрену медичну допомогу» від 05.07.2012 № 5081-VI, яка надає право медичним працівникам системи екстреної медичної допомоги:

  • на підвищені посадові оклади;
  • на надбавки за особливий характер праці та за особливі умови праці;
  • на доплати за науковий ступінь, за почесні звання,
  • на доплати за вислугу років залежно від стажу роботи в державних і комунальних закладах охорони здоров’я, інші надбавки і доплати, премії і винагороди.
Мінімальний оклад в штатному розписі з 01.01.2020

Відтепер право на ці доплати і надбавки, крім доплати за науковий ступінь, матимуть також й водії бригад екстреної медичної допомоги.

Водії також зможуть отримувати матеріальну допомогу для оздоровлення під час надання щорічної відпустки та матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань.

Дізнайтеся, як надавати допомогу на оздоровлення працівникам закладів охорони здоров’я

На них поширюється й право на соціальні пільги та гарантії, передбачені законодавством про аварійно-рятувальні служби, обов’язкове страхування та забезпечення робочим одягом.

Зміни вже почали діяти з 16.01.2020.

Галина Бєлікова

редактор-експерт MCFR Кадри

Головне у січні:

20 січня

Як визначити звітний період терміну користування об’єктом декларування

Чек-ліст типових помилок у деклараціях

Представники Департаменту перевірки декларацій та моніторингу способу життя Національного агентства з питань запобігання корупції повідомили, як правильно рахувати термін володіння (користування) об’єктом декларування в різних випадках.

НАЗК скасувало вимогу подавати декларацію в день звільнення

Так при заповненні декларації кандидата на посаду та декларації після звільнення відомості про об’єкт декларування вказують, якщо декларант або член його сім’ї володіли (користувалися) таким об’єктом станом на 31 грудня або упродовж не менше ніж 183 календарні дні сукупно.

При заповненні декларації перед звільненням звітним періодом буде період від 1 січня до дати звільнення. Тому відомості про об’єкт декларування у такій декларації вказують, якщо декларант або член його сім’ї володіли або користувалися таким об’єктом упродовж не менше половини саме цього звітного періоду.

Дізнайтеся, як діяти керівнику, якщо працівник невчасно подав декларацію

За інформацією НАЗК

На що чекати кадровику у 2020 році

20 січня

Держпраці оштрафувало власника автосервісу на 500 тисяч гривень

Головне управлінням Держпраці у Львівській області оштрафувало ФОПа за використання праці чотирьох неоформлених працівників.

Права роботодавця під час інспектування з праці

Постанову про накладення фінансових санкцій на підприємця винесено на підставі абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП. Загальна сума штрафу склала 500 760 гривень.

Штрафи за порушення у сфері праці відповідно до статті 265 КЗпПСКАЧАТИ таблицю

Головне управління Держпраці у Львівській області акцентує увагу роботодавців: працівник не може бути допущений до виконання трудових функцій без укладення трудового договору та повідомлення органів державної податкової служби.

УВАГА: із 31.12.2019 перевірки з праці — знов по-новому

За інформацією Державної служби України з питань праці

20 січня

Який документ підтверджує, що держслужбовець вільно володіє державною мовою

НАДС (лист від 17.01.2020 № 83-р/з) нагадав про зміни в законодавстві про державну службу, внесені Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» від 19 вересня 2019 року № 117-ІХ.

СКАЧАТИ ЛИСТ

Зокрема, переможець конкурсу, оголошеного після 25.09.2019, має надати копії документів про підтвердження рівня вільного володіння державною мовою.

Перелік осіб, які зобов’язані володіти державною мовоюСКАЧАТИ Штрафи за порушення Закону про мовуСКАЧАТИ

На думку НАДС такими документами можуть бути:

  • документ державного зразка про середню/вищу освіту, в якому зазначено про вивчення предмету/дисципліни, що підтверджують знання української мови;
  • посвідчення щодо вільного володіння державною мовою, отримані до 25.10.2019.

До речі, НАДС не ставить у залежність рівень володіння державною мовою від оцінки, що стоїть в документі. З огляду на роз’яснення НАДС навіть посередня оцінка підтверджує, що особа вільно володіє державною мовою.

Утім, НАДС наголошує, що цей список не є вичерпним.

За інформацією НАДС

ТОП-3 запитання до теми:

17 січня

ФОП сплатить понад 125 тис. грн штрафу за порушення законодавства про працю

Фахівці Головного Управління Держпраці у Київській області провели інспекційне відвідування ФОП Ф., який здійснює свою діяльність в одній з піцерій столиці.

Чек-ліст обов’язкових кадрових документів для ФОП

Перевірка відбулась за рішенням начальника ГУ Держпраці у Київській області.

Під час інспектування було виявлено неоформленого працівника.

Відповідно до статті 265 КЗпП за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) штраф на роботодавця складає 30 МЗП.

Штрафи за порушення у сфері праці відповідно до статті 265 КЗпПСКАЧАТИ таблицю

Тож представники ГУ Держпраці у Київській області склали акт інспекційного відвідування, вручили припис, а за результатами перевірки винесено постанову про накладання на ФОП штрафних санкцій у розмірі 125 190 гривень.

ТОП-3 консультації за темою:

За інформацією Державної служби України з питань праці

17 січня

Фахівцям Держпраці довелось викликати наряд поліції під час інспекційної перевірки

Акт інспекційного відвідуванняСКАЧАТИ шаблон Штрафи за порушення у сфері праці відповідно до статті 265 КЗпПСКАЧАТИ

Інспектори ГУ Держпраці у Київській області здійснили спробу проведення інспекційного відвідування в ТОВ «Торгівельна столиця».

УВАГА! Із 31.12.2019 перевірки з праці знов по-новому

Підґрунтям для перевірки стала скарга працівника щодо неоформлення трудових відносин.

Однак працівники товариства з обмеженою відповідальністю не допустили інспекторів до інспекційного відвідування та не надали необхідних документів. Посадові особи змушені були викликати наряд поліції, який зафіксував факт недопуску.

Фахівці Держпраці склали акт. ГУ Держпраці у Київській області, у свою чергу, за недопуск інспекторів до інспекційного відвідування в ТОВ «Торгівельна столиця» винесло постанову про накладання на суб’єкта господарювання штрафу у розмірі 417 300 гривень.

ПАМ'ЯТКИ, що допоможуть під час перевірки:

За інформацією Державної служби України з питань праці

16 січня

Президент змінив вік призову на строкову службу

Президент Указом від 16.01.2019 № 13/2020 визначив строки

  • звільнення в запас військовослужбовців строкової служби,
  • строки проведення чергових призовів у 2020 році.

Зразки кадрових документів: Наказ про увільнення у зв’язку з призовом на строкову військову службуСКАЧАТИ Наказ про вихід працівника на роботу після проходження призовної комісіїСКАЧАТИ  Більше зразків

Працівники, які наразі проходять строкову військову службу, мають бути звільнені зі служби у квітні — червні 2020 року. Це означає, що найпізніше у березні Ви маєте:

  • перевірити, хто з працівників повернеться навесні і стане до роботи. Так ви не пропустите збіг строку служби і не виплатите зайвий середній заробіток. Доплатити легше, аніж стягнути;
  • зв’язатися із працівниками, з’ясувати чи не уклали вони контракт або чи не мають такого наміру. Ви маєте розуміти, коли працівник зможе стати до роботи. Або повідомити працівника, які документи Вам потрібні для забезпечення гарантій, якщо працівник уклав контракт;
  • нагадати, що насамперед треба з’явитися на роботі. Запевніть працівника, що якщо він захоче відпустку — це не проблема. А на військовий облік він встигне встати, бо має на це сім днів, та ще й право на увільнення від роботи із збереженням середнього заробітку.

Президент зберіг традицію проводити призовні кампанії тривалістю три місяці. У 2020 році це:

  • квітень — червень;
  • жовтень — грудень.

Проте є й несподіванка. У цьому році призиватимуть чоловіків, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 18 років, та старших осіб, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу. Тож вперше з 2015 року призовний вік зменшено з 20 до 18 років, як це було при призовах у мирний час.

Дізнайтеся, чи надавати списки призовників на вимогу військкомату

Тепер будемо чекати на рішення Уряду щодо чисельності призовників у 2020 році.

 

Юлія Видиборець,
головний редактор системи «Expertus: Кадри»

 

ТОП-3 запитанні від кадровиків:

16 січня

Комітет із соцполітики ВРУ рекомендував включити проект Закону «Про працю» до порядку денного третьої сесії Верховної Ради

Основні зміни у законодавстві про працю 2020

Члени Комітету ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, на засіданні що відбулося 15.01.2020, розглянули чотири законопроекти, спрямовані на оновлення законодавства про працю:

  • проект Трудового кодексу України (реєстр. № 2410), внесений народним депутатом України Королевською Н.Ю. та іншими народними депутатами України;
  • проект Кодексу України про працю (реєстр. 2410-1 дооп. від 27.11.2019 р.), внесений народним депутатом України Тимошенко Ю.В. та іншими народними депутатами України;
  • проект Закону України про працю (реєстр. № 2708), внесений КМУ;
  • проект Закону України про працю (реєстр. № 2708-1), внесений народним депутатом України Королевською Н.Ю. та іншими народними депутатами України.

Проект Закону України про працю (реєстр. № 2708)СКАЧАТИ

На засіданні були присутні запрошені представники центральних органів виконавчої влади, об’єднань профспілок та організацій роботодавців, засобів масової інформації та громадськості.

За результатами активного обговорення законопроектів члени Комітету прийняли рішення рекомендувати парламенту включити всі проекти законодавчих актів до порядку денного третьої сесії ВРУ дев’ятого скликання.

Урядовий проект Закону «Про працю»:

Техноуряд пропонує державі мінімально регулювати трудові відносини. Майже всі умови трудового договору — за домовленістю між працівником і роботодавцем. ПВТР, Положення про оплату праці, графік відпусток — зайві

Як зміниться кадрова робота у 2020 році

Крім того, для забезпечення оперативного та об’єктивного опрацювання вказаних законодавчих ініціатив при Комітеті створили робочу групу з обговорення положень законопроектів, спрямованих на реформування законодавства України про працю.

Робочу групу очолить Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Третьтякова Г.М. На засідання Комітету затвердили графік засідань цієї робочої групи.

За інформацією Комітету ВРУ з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів

ТОП-3 теми січня:

16 січня

Уряд дав старт електронним трудовим книжкам

26.12.2019 набула чинності постанова КМУ «Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі» від 27.11.2019 № 1084 (далі — Постанова № 1084).

Звітуємо про квоту до служби зайнятості — 2020

Постанова № 1084 затверджує Порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, що визначає загальний механізм організації обліку трудової діяльності працівника, ФОП, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно (далі — працівники), в електронній формі (далі — Порядок № 1084).

Відомості про трудову діяльність працівника зберігатимуть в складі персональної облікової картки застрахованої особи у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Реєстр).

Порядок № 1084 визначає перелік інформації про працівника в Реєстрі:

  • відомості, що дають змогу ідентифікувати особу;
  • відомості про періоди трудової діяльності;
  • дані про особливі умови праці, що дають право на пільги із загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • інформацію про судимість за вчинення злочину та про позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю;
  • інформація про підтвердження набутого особою за межами України стажу роботи для застосування накопичення періодів стажу роботи відповідно до міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Перевірки з праці — знов по-новому. 5 ключових змін

Однак, яким чином передаватимуть відомості про трудову діяльність працівника до Реєстру в місячний строк має визначити ПФУ. Тож поки що чекаємо на постанову ПФУ, яка визначить практичні аспекти реалізації Постанови № 1084, затвердить:

  • вимоги до сканкопій документів, які передаватимемо до ПФУ;
  • форму згоди працівника щодо надання дозволу на обробку його персональних даних, передбачених Порядком № 1084.

Ольга Догадіна

провідний експерт MCFR: Кадри

ТОП-3 статті про трудові книжки:

16 січня

Мінекономіки спростовує міфи про Закон про працю: фактчекінг

Мінекономіки розмістило фактчекінг на своїй сторінці у Фейсбук.

СКАЧАТИ ПАМ'ЯТКУ

Нагадаємо, що Проєкт Закону про працю зареєстрований у Верховній Раді 28.12.2020 за № 2708, 15 січня проєкт Закону розглянули на засіданні комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.

Проєкт закону «Про працю»СКАЧАТИ

Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тимофій Милованов зауважив під час обговорення в Комітеті, що законопроєкт № 2798 розширює форми легального працевлаштування, збільшить кількість робочих місць та рівень зарплат.

Топові матеріали за темою:

15 січня

За 2020 рік звітуватимемо про працевлаштування осіб з інвалідністю по-новому

Звіт № 10-ПІ «Про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2019 рік»СКАЧАТИ зразок заповнення

На обговоренні Спільного представницького органу об’єднання профспілок знаходиться проект наказу Мінсоцполітики «Про затвердження форми звітності № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю» та Інструкції щодо заповнення форми звітності №10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю».

Кадрові звіти 2020

Проект акту пропонує в новому звіті за формою № 10-ПОІ (річна) враховувати місце проживання (місто або сільська місцевість) та вікову групу осіб з інвалідністю. Мінсоцполітики також зацікавиться гендерною належністю цієї категорії працівників.

Дізнайтеся, чи відрізняється показник середньооблікової кількості в 10-ПІ і звіті про виконання квоти

Звіт роботодавці надаватимуть як і раніше до 1 березня наступного року. Після затвердження наказу звітуватиме за новою формою в 2021 році.

Звіт за 2019 рік надайте до 01.03.2020 за формою № 10-ПІ.

Галина Бєлікова

редактор-експерт MCFR Кадри

Звітуємо про виконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю:

15 січня

Знайшли роботу у компанії-аутстафері — дивіться в обидва, що підписуєте

Працівник, який протягом двох місяців працював у фізичної особи — підприємця (далі — ФОП), не отримав ані зарплати, ані розрахунку при звільненні, ані записів у трудовій книжці. За допомогою він звернувся до Головного управління Держпраці у Херсонській області.

Кадрові документи, що мають бути у ФОП-роботодавця

Спеціалісти Держпраці з’ясували, що працівника «працевлаштували» до іноземної компанії-аутстафера, яка знаходиться за кордоном. А по договору аутстафінгу, працівник фактично виконував роботу для ФОП.

Аутстафінг — це виведення працівників за межі штату підприємства. Тобто, працівник числиться у штаті однієї компанії, так званої компанії-аутстафера, а фактично працює в іншій. Компанія-аутстафер, оформляючи до штату працівників, повинна укласти з ними трудові договори, вести їх кадровий облік, нараховувати і виплачувати зарплату та всі встановлені законодавством податки і збори. Однак, часто самі здобувачі помиляються та задовольняються лише написанням заяви на прийняття.

Заява про прийняття на роботуСКАЧАТИ

Випадків введення людей в оману обіцянками гідної праці на умовах аутстафінгу чимало. Тому Держпраці звертає увагу, що відповідно до статті 24 КЗпП працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника. Працівник має ознайомитися із наказом про його прийняття під підпис. Отже, однієї заяви від працівника недостатньо!

Зразки наказів про прийняття на роботу

Постраждалий від аутстафера працівник лише у суді може довести факт перебування у трудових відносинах із певним роботодавцем. І саме від рішення суду залежатиме, отримає він зароблені кошти чи ні.

Держпраці рекомендує шукачам роботи більш ретельно вивчати документи, які вони підписують при оформленні, а з метою підтвердження свого страхового стажу, звертатися за довідкою про отримані доходи до органів Пенсійного фонду або Державної податкової служби.

За інформацією ГУ Держпраці у Херсонській області

Відповідають експерти:

15 січня

Ні! Зарплаті в тіні: акція на підтримку легалізації праці

На Хмельниччині Держпраці підготувало низку щоденних превентивних заходів щодо відвідування суб’єктів господарювання регіону з метою інформування роботодавців про відповідальність у сфері праці.

Перевірки з праці у 2020 році — знов по-новому. 5 ключових змін

Щоб нагадати громадянам, що офіційне працевлаштування – це гарантія захисту трудових прав, працівники Управління розповсюджують серед перехожих пам’ятки.

Офіційно працевлаштовані громадяни маю право на:

  • гідні і безпечні умови праці,
  • регулярну виплату заробітної плати не нижче мінімальної,
  • страхування на випадок тимчасової втрати працездатності, безробіття та нещасного випадку на виробництві,
  • офіційну оплачувану відпустку.

Штрафи за неповідомлення ДПС про прийняття на роботу

Представники Держпраці, відвідуючи магазини, заклади громадського харчування, підприємства сфери надання послуг, наголошують, що задекларована праця необхідна як працівникам, так і роботодавцям.

Адже роботодавець, який не оформляє офіційно працівників, провокує безвідповідальне ставлення до роботи й ухиляння від поставлених завдань.

Управління Держпраці у Хмельницькій в першу чергу звертає увагу роботодавців на фінансові санкції у сфері праці. Зокрема, у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення працівника на неповний робочий день (в той час, коли фактично особа працює повний робочий день), виплати заробітної платні без нарахування та сплати ЄСВ, штраф на роботодавця у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Штрафні санкції за порушення у сфері праціСКАЧАТИ

У зв’язку зі збільшенням мінімальної заробітної плати, з першого січня 2020 року, зріс і розмір штрафної санкції за неоформленого працівника. Наразі він становить 141 тис. 690 грн.

Стануть у пригоді: Заява про прийняття на роботуСКАЧАТИ Наказ про прийняття на роботуСКАЧАТИ  Перевірте: скільки помилок ви робите при прийнятті на роботу?

За інформацією Державної служби України з питань праці

15 січня

Додатковий 1 млн легальних робочих місць до 2024 року


Тимофій Милованов міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України

На прес-конференції 14 січня Тимофій Милованов повідомив, що лише 50% працездатних українців працюють легально. Він наголосив, що законопроєкт «Про працю» має на меті вивести трудові відносини із тіні.

Законопроєкт «Про працю»СКАЧАТИ

«Ми плануємо до 2024 року створити додатковий 1 млн легальних робочих місць. За ці 5 років розраховуємо скоротити рівень безробіття майже вдвічі — до 5%. Держава має допомагати людям легше та швидше знаходити роботу — не за чотири місяці, як це відбувається зараз, а до двох. Українці вже давно заслуговують на достойний заробіток та комфортні умови праці — настав час зробити це разом», — зазначив міністр.

Штраф за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору

Під час прес-конференції в Укрінформі Т. Милованов розповідав про основні нововведення законопроєкту «Про працю» та спростовував, головні чутки стосовно документу, зокрема, щодо легалізації примусової і понаднормової роботи, ліквідацію пільг для вагітних та жінок з дітьми, зменшення ролі профспілок.

Керівник групи експертів MCFR Кадри Ірина Житкова, яка була присутня на прес-конференції, вже аналізувала запропонований законопроєкт «Про Працю».

Огляд новацій та коментарі Ірини Миколаївни знайдете у статтях:

Публічні обговорення законопроєкту «Про працю» триватимуть і надалі у форматі прес-заходів, зустрічей з представниками профільних професійних асоціацій, роботодавців та профільних експертів.

Про важливі зміни у сфері праці інформуватимемо вас на нашому порталі, а легко адаптуватися до змін у законодавстві вам допоможуть експертні статті у журналі «Кадровик-01» та консультації фахівців у системі «Expertus: Кадри».

За інформацією Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України

ТОП-3 консультації для кадровика у 2020 році: