ще
згорнути
Свіжий номер

Що нового

у кадровій справі

13 грудня

Верховна Рада зменшила штрафи на роботодавців

12.12.2019 ВРУ прийняла Закон України «Про внесення змін до статті 265 Кодексу законів про працю України» (законопроект № 1233).

>>> Як проходять перевірки з праці

Закон удосконалює порядок здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зменшує економічно необґрунтовані штрафні санкції за порушення норм трудового законодавства.

Скачати графік перевірок Держпраці у 2020 році

Зміни до статті 265 КЗпП передбачають новий механізм застосування штрафних санкцій. Якщо роботодавець порушив законодавство вперше, до нього застосовуватимуть письмове попередження.

Журнал відвідання суб’єктів підприємницької діяльності контролюючими органамиСКАЧАТИ

Наразі чекаємо поки закон підпише голова Верховної Ради України та Президент України.

Слідкуйте за нашими новинами. Ми проаналізуємо нововведення після появи тексту прийнятого закону.

Особова картка працівника (типова форма № П-2)СКАЧАТИ

За інформацією ВРУ

12 грудня

Компенсація роботодавцям за створення робочих місць 2019

Кадрові звіти — 2020

Протягом січня — листопада 2019 за направленнями Київського міського центру зайнятості працевлаштовано 222 безробітних. Зокрема, 66 — особи, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці, та 156 — працевлаштовані суб’єктами малого підприємства в пріоритетних видах економічної діяльності:
в переробній промисловості,

  • транспорті,
  • торгівлі,
  • готельно-ресторанному бізнесі,
  • професійній,
  • науковій та технічній діяльності,
  • інформації та телекомунікаціях.
➤➤ Зарплатні новації: Президент підписав закон про держбюджет, а КМУ погодив відв’язку розміру штрафів від прожиткового мінімуму


Роботодавці у свою чергу отримали компенсацією витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Директор Київського міського центру зайнятості Віктор Білич наголошує: «Щомісячне відшкодування роботодавцям нарахованого та сплаченого ними єдиного внеску за працевлаштованих за направленням служби зайнятості безробітних є одним із напрямків їх стимулювання до створення нових робочих місць».

Штрафи за порушення законодавства про працюСКАЧАТИ

Згідно з Законом України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI для роботодавців зі сплати ЄСВ передбачені такі пільги:

  • компенсація 50% фактичних витрат зі сплати ЄСВ роботодавцю, який протягом 12 календарних місяців створював нові робочі місця, працевлаштовував на них працівників і протягом цього періоду щомісяця виплачував працівникові зарплату в розмірі не менше 3-х мінімальних зарплат;
  • компенсацію 100% фактичних витрат зі сплати ЄСВ роботодавцям, які працевлаштовують на строк не менше 2-х років громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці, направлених центром зайнятості. Строк виплати компенсації — протягом 12 місяців із моменту працевлаштування безробітного;
  • компенсацію 100% фактичних витрат зі сплати ЄСВ суб’єктам малого підприємництва, які працевлаштовують на строк не менше 2-х років безробітних, направлених центром зайнятості, на нові робочі місця у пріоритетних видах економічної діяльності. Строк виплати компенсації — протягом 12 місяців із моменту працевлаштування безробітного.

Київський міський центр зайнятості нагадує, що у 2018 році до Порядку компенсації роботодавцям 50% витрат на ЄСВ були внесені зміни. Зокрема, були передані повноваження щодо компенсування роботодавцям 50% витрат ЄСВ на нові робочі місця від Пенсійного фонду України до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

За інформацією відділу інформаційної роботи Київського міського центру зайнятості

ТОП- консультації у грудні:

 

графік відпусток 2020 ★ Працівника призвали на строкову службу: алгоритм для кадровика ➤ Як надати навчальну відпустку ➤ Обов’язкові документи відділу кадрів ➤ Як звільнити строковика у зв’язку із закінченням строку трудового договору ✿ Як надавати відпустки без збереження заробітної плати ☀ Як надати щорічну основну відпустку ★ Зарахування різних періодів до страхового стажу для оплати лікарняних ★ Розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності ★ За що штрафують кадровика і як пом’якшити покарання ★ Мовний закон: настанови для кадровика Прийняття на роботу Увільнення від роботи Діловодство Робочий час Відпустка Військовий облік Державна служба Лікарняні Сумісництво Суміщення посад Відрядження Трудова книжка Звільнення Іноземці Норма тривалості робочого часу Матеріальна допомога Службові документи Пенсії працівникам Повідомлення про прийняття Звіти і форми Штрафи на роботодавців Класифікатор професій Призов і мобілізація працівника Догана Матеріальна відповідальність Праця осіб з інвалідністю Поновлення на роботі Усі 115 тем Вища Школа Кадровика Реєстрація на вебінар Переглянути минулі вебінари Електронні книги Норма робочого часу на 2020 рік Перенесення робочих днів — 2020 Посадові та робочі інструкції Кадрові документи Калькулятори кадровика А ЩЕ... Календар робочих днів 2019 Перенесення робочих днів 2019 Прийняття на роботу від А до Я Усе про лікарняний Навігатор відпустками Усе, що слід знати про сумісництво Новини Оплата праці і заробітна плата Зарплатні новації: Президент підписав закон про держбюджет, а КМУ погодив відв’язку розміру штрафів від прожиткового мінімуму

Джерело: https://www.kadrovik01.com.ua/news/3460-zarplatn-novats-prezident-pdpisav-zakon-pro-derjbyudjet-a-kmu-pogodiv-vdvyazku-rozmru

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту.

12 грудня

Зарплатні новації: Президент підписав закон про держбюджет, а КМУ погодив відв’язку розміру штрафів від прожиткового мінімуму

Головне у грудні

Президент України підписав Закон України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» від 14.11.2019 № 294-IX (далі — Закон про держбюджет).


Президент України
Володимир Зеленський


З 01.01.2020 мінімальна заробітна плата становитиме:

  • у місячному розмірі — 4723 грн;
  • у погодинному розмірі — 28,31 грн.

У 2020 встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі:

  • з 01.01.2020 — 2027 грн;
  • з 01.07.2020 — 2118 грн;
  • з 01.12.2020 — 2189 грн.

Прожитковий мінімум для основних соціальних і демографічних груп населення:

  • дітей віком до 6 років:
    • з 01.01.2020 — 1779 грн;
    • з 01.07.2020 — 1859 грн;
    • з 01.12.2020 — 1921 грн;
  • дітей віком від 6 до 18 років:
    • з 01.01.2020 — 2218 грн;
    • з 01.07.2020 — 2318 грн;
    • з 01.12.2020 — 2395 грн;
  • працездатних осіб:
    • з 01.01.2020 — 2102 грн;
    • з 01.07.2020 — 2197 грн;
    • з 01.12.2020 — 2270 грн;
  • осіб, які втратили працездатність:
    • з 01.01.2020 — 1638 грн;
    • з 01.07.2020 — 1712 грн;
    • з 01.12.2020 — 1769 грн.

Закон про держбюджет набуде чинності 01.01.2020.

Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ


Нагадаємо, що від прожиткового мінімуму наразі залежить мінімальний посадовий оклад у штатному розписі. З 1 січня 2020 року він становитиме 2102 грн. — як показник розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01 січня року.

Поки що спираємося на мінімальний оклад 2102 грн, утім, можливі зміни. Так 11.12.2019 КМУ погодив ініціативу Мінсоцполітики відв’язати частину виплат від розміру прожиткового мінімуму.

«Ініціатива дозволить наблизитися до стратегічної мети Уряду — підвищення розміру прожиткового мінімуму до фактичного рівня. Зараз є різні підходи до визначення суті «фактичного прожиткового мінімуму». І ми будемо поетапно рухатися до того, щоб він становив не менше 30 — 40% від розміру середньої заробітної плати. Тобто ми орієнтуємося для різних категорій населення на 3—4 тис. грн. А це — збільшення майже у два рази!», — заявила Міністр соціальної політики Юлія Соколовська.

За словами Міністра, суть реформи полягає у відв’язці розміру посадових окладів «бюджетників», а також розміру штрафів за адміністративні та кримінальні правопорушення від прожиткового мінімуму.

Впровадження ініціативи залежить від позиції ВРУ, яка має проголосувати за законопроект міністерства. «На 18 грудня уже призначені парламентські слухання з цього питання і ми будемо працювати з депутатським корпусом, аби змінити якість життя українців на краще», — резюмувала Юлія Соколовська.

За інформацією Міністерства соціальної політики України

Готуємось до 2020 року:

11 грудня

Життя стає цікавішим — спілкуємось з Пенсійним фондом з мобільного

Калькулятор стажу: онлайн сервіс

Правління Пенсійного фонду України (далі — ПФУ) Постановою від 08.08.2019 № 11-3 доручило спеціалістам Департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів розробити та запровадити з 01.01.2020 мобільний додаток для надання електронних послуг.

Поки що розроблений додаток працює у тестовому режимі, триває доопрацювання. Однак, ПФУ обіцяє запустити його з нового року.

Для користування мобільним додатком необхідно мати:

  • або ключ кваліфікованого електронного підпису (раніше називався ЕЦП), який надасть доступ до повного набору можливостей;
  • або попередню реєстрацію на веб-порталі ПФУ через веб браузер — в цьому випадку дані користувача знеособлюються.
➤➤ Що робити кадровику, коли працівник досягнув пенсійного віку?


Мобільний додаток «Пенсійний фонд» має зробити спілкування з ПФУ максимально зручним та оперативним, приміром, дозволятиме:

  • переглядати відомості з Реєстру застрахованих осіб (анкетні дані, надану роботодавцем інформацію про заробітну плату, сплачені на користь особи страхові внески, набутий страховий стаж);
  • отримувати веріфіковані документи, сформовані в особистому електронному кабінеті;
  • одержувати та переглядати повідомлення від ПФУ.
➤➤ Як отримати пенсію без трудового стажу: 5 варіантів


Пенсіонери зможуть переглядати відомості зі своєї електронної пенсійної справи.

Найближчим часом через новий мобільний додаток можна буде:

  • подати документи для призначення / перерахунку пенсій в один дотик (е-Пенсія);
  • записатися на прийом;
  • переглянути електронні листки непрацездатності по застрахованій особі;
  • подати запит на формування електронних листків непрацездатності застрахованою особою.

Тож, незабаром час, коли держава дійсно виявиться у смартфоні.

Галина Бєлікова

редактор-експерт MCFR Кадри

Готуємось до 2020 року:

11 грудня

Коли Україна наздожене Польщу за рівнем заробітних плат?

У своєму дописі у Facebook пан міністр зазначив, що Україна серйозно відстає від Польщі, проте наздогнати країну-сусіда за рівнем заробітної плати можливо.

Мінімальна зарплата 2020

У публікації наведені такі дані:

Середня зарплата у секторі за 2014—2018 роки (дол. США)

2017 2018
Професійна, наукова та технічна діяльність
Україна 377,5 446,5
Польща 1426,2 1592,7
Інформація та телекомунікації
Україна 451,9 527,8
Польща 1977,1 2208,7
Фінанси та страхова діяльність
Україна 483,7 594,1
Польща 1871,2 2078,3

Темп зростання середньої реальної заробітної плати:

2017 2018
Україна 35,5% 29,2 %
Польща 4,5% 8,1 %


Штрафи за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праціСКАЧАТИ


За словами Тимофія Милованова: «Якщо наші зарплати будуть зростати в реальному вимірі на 20% швидше ніж в Польщі, то нам потрібно 7 років щоб наздогнати зарплати сусідів.

Ось простий розрахунок - сьогодні зарплата в Польщі приблизно в 3,5 рази більша. Якщо ми наздоганяємо зарплату в Польщі на 20% в рік, то за 7 років ми збільшимо свою зарплату у відносному вимірі до зарплати в Польщі в 3,58 разів. Тобто, зрівняємо зарплати».

ТОП-3 статті грудня:

 

11 грудня

Власника мобільної кав’ярні оштрафували на 125 тисяч гривень

Чек-ліст обов’язкових кадрових документів ФОПІнспектори праці Управління Держпраці у Миколаївській області під час інспекційного відвідування фізичної особи — підприємця встановили факт використання праці неоформленого працівника.

Особа працює на ФОПа по три-чотири години на день кілька разів на тиждень без належно оформлених трудових відносин.

Дізнайтеся, як ФОП має оформити наказ про прийняття на роботу

Згідно з письмовим поясненням, приготування та продаж кави, чаю підприємець здійснює самостійно. Проте фототехніка зафіксувала за місцем реалізації підприємницької діяльності іншу особу.

Громадянин у письмових поясненнях зазначив, що працює на ФОПа з певною періодичністю.

Управління Держпраці у Миколаївській області наголошує, що залучення працівника до виконання виробничих завдань здійснюється на умовах трудового договору.

За порушення чинного законодавства про працю, а саме — допущення до роботи особи без належного оформлення з нею трудових відносин, уповноваженою особою Управління Держпраці накладено на підприємця штрафн у розмірі понад 125 тисяч гривень.

Штрафи за порушення законодавства про працюСКАЧАТИ таблицю

Нагадуємо, що відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП, за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) роботодавець сплачує штраф у 30-кратному розмірі мінімальних заробітних плат (МЗП), за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

У 2019 році 30 МЗП дорівнює 125 190 грн.

За інформацією Державної служби України з питань праці

Топові консультації про кадрове діловодство ФОП:

10 грудня

Чи мають право педагоги на пенсію за вислугу років

Працівник досягнув пенсійного віку: алгоритм для кадровика

Пенсії за вислугу років встановлюють окремим категоріям громадян, зайнятих на роботах, виконання яких призводить до втрати професійної працездатності або придатності до настання віку, що дає право на пенсію за віком. До таких категорій відносять й працівників освіти (п. «е» ст. 55 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788-XII, далі — Закон № 1788).

Зразки документів: Повідомлення працівника про виникнення права на пенсіюСКАЧАТИ Заява про призначення пенсіїСКАЧАТИ  Більше зразків


Освітяни набувають право на пенсію за вислугу років за двох умов:

  • наявність спеціального стажу роботи від 25 до 30 років;
  • робота на посадах та в закладах, зазначених у Переліку закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, затвердженому постановою КМУ від 4.11.1993 № 909.

У 2015 році до статті 55 Закону № 1788 внесли зміни про поступове збільшення віку до 55 років та стажу до 30 років. Однак, Конституційний Суд України Рішенням від 4.06.2019 № 2-р/2019 визнав ці зміни такими, що не відповідають Конституції.

Дізнайтеся, чи буде пенсія, якщо немає стажу

З цього приводу Мінсоцполітики в листі від 6.09.2019 № 16177/0/2-19/54 повідомило, що з 04.06.2019 доцільно визначати право на пенсію за вислугу років з урахуванням вимог щодо вислуги років та стажу, які передбачало законодавство станом на 11.10.2017, та для педагогічних працівників незалежно від віку.

За роз’ясненням Мінсоцполітики право на пенсію за вислугу років мають педагогічні працівники за наявності вислуги років у період:

  • до 1.04.2015 — не менше 25 років;
  • до 1.01.2016 — не менше 25 років 6 місяців;
  • до 11.10.2017 — не менше 26 років 6 місяців.

Розрахунок страхового стажу для призначення пенсії

До стажу роботи для призначення пенсії за вислугу років зараховують лише роботу на посадах та в установах і закладах освіти, зазначених у Переліку № 909.

 

За інформацією Профспілки працівників освіти і науки

Готуємось до 2020 року:

9 грудня

Чим погрожує роботодавцю повідомлення ДПС в день прийняття працівника на роботу

Норми статті 24 КЗпП та постанови КМУ від 17.06.2015 року № 413 зобов’язують роботодавців повідомляти про прийняття працівника до початку його роботи за укладеним трудовим договором.

Прийняття на роботу: алгоритм для кадровика

У повідомленні про прийняття працівника на роботу роботодавці мають надати інформацію про дату видання наказу й дату виходу на роботу та зазначити дату формування повідомлення. Повідомлення про прийняття на роботу є частиною укладання трудового договору.

Однак, законодавство не передбачає необхідності подання повідомлення напередодні, або за кілька днів до дня початку роботи. Достатньо виконати вимогу подання такого повідомлення до початку роботи по часу. Наприклад, працівник починає роботу у зміну о 16 годині, а повідомлення надали о 9 годині.

Якщо повідомлення надали засобами електронного зв’язку, працівника можна допустити до роботи одразу після відправлення повідомлення.

Взірцева колекція кадровика: Трудовий договір СКАЧАТИ Наказ про прийняття на роботуСКАЧАТИ  Обов’язкові документи відділу кадрів


Однак, якщо роботодавець допустив працівника до роботи одночасно з направленням повідомлення або повідомив ДПС у той же день пізніше по часу, інспектор з праці вважатиме це порушенням вимог законодавства про працю, яке усунуто роботодавцем самостійно (до початку інспекційного відвідування). Посадову особу притягнуть до адміністративної відповідальності з накладенням штрафу у розмірі від 510 до 1700 грн. Підприємство оштрафують на 1 мінімальну зарплату — 4173 грн (з 01.01.2020 — 4723 грн).

Дізнайтеся, які вимоги до оформлення заяви про прийняття на роботу

Якщо ж повідомлення до ДПС не направили і цей факт встановив інспектор з праці під час інспекційного відвідування, Держпраці вважає, що роботодавець порушив вимоги статті 24 КЗпП в частині допуску працівника до роботи без оформлення трудових відносин. Таке порушення карається штрафом на підприємство у розмірі 30 мінімальних зарплат — 125 190 грн (з 01.01.2020 — 141 690 грн). Винну посадову особу можуть оштрафувати на суму від 8 500 до 17 000 грн.

За інформацією Управління Держпраці у Тернопільській області

ТОП-3 запитання про прийняття на роботу:

9 грудня

Вкажіть в е-декларації свій унікальний номер запису (УНЗР)

➤➤Санкції за неподання декларації особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

Ще одна новація заповнення е-декларацій почне діяти з 01.01.2020. Під час їх заповнення декларанти вписуватимуть відомості про свій «демографічний» номер (УНЗР) та вказуватимуть відповідні номери членів сім’ї.

Як діяти керівнику, якщо працівник невчасно подав декларацію

УНЗР — це унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі. Він вже відомий власникам ID-карток та закордонних біометричних паспортів. Державна міграційна служба України повідомляє, що УНЗР написаний безпосередньо на паспорті у вигляді двох послідовностей з восьми та п’яти цифр, розділених дефісом. Цей номер є незмінним протягом всього життя людини.

➤➤ Чек-ліст типових помилок у деклараціях осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

Якщо декларант ще не має ID-картки або закордонного біометричного паспорту, йому потрібно отримати витяг із Єдиного державного демографічного реєстру. Для цього він має звернутися до будь-якого територіального відділення Державної міграційної служби. Довідку людина має отримати безкоштовно протягом трьох днів.

 За інформацією Управління Держпраці у Закарпатській області

9 грудня

ВРУ прийняла закон про чергові зміни в законодавство про державну службу та електронний документообіг

Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ


08.12.2019 ВРУ прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих питань державної служби та електронного документообігу» (законопроект № 2260).

Опис документів особової справи державного службовця

Закон вносить зміни до законів, що регулюють діяльність окремих державних органів, зокрема в частині:

  • проходження та особливостей державної служби;
  • врегулювання правового статусу державних службовців, повноважень керівників державної служби;
  • виключення інституту погодження призначення керівників структурних підрозділів третіми особами, що у відповідності із нормами Закону України «Про державну службу» вилучено як суб`єктивний чинник та інструмент впливу.

Закон також вносить зміни, зокрема, до КЗпП, Законів України «Про статус народного депутата України», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації» згідно з якими письмовою формою документа є документ створений у паперовій або електронній формі (у т. ч. в автоматичному режимі) з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». При цьому визначено, що паперовий та електронний документ мають однакову юридичну силу.

ТОП-3 теми на сьогодні:

Закон вносить зміни до розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади», зокрема, пункт 3 викладено у такій редакції:

«Установити, що з 1 січня 2020 року норми і положення законів України, якими визначені розміри посадових окладів та інших складових оплати праці, грошового забезпечення працівників державних органів, крім Апарату Верховної Ради України, Національного антикорупційного бюро України, Вищого антикорупційного суду, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, Національного агентства з питань запобігання корупції, Рахункової палати та членів Центральної виборчої комісії, застосовуються в порядку та розмірах, встановлених КМУ.

До приведення законодавчих актів у відповідність із цим Законом вони застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону».

За інформацією офіційного веб-порталу ВРУ

9 грудня

Як скласти індивідуальну програму професійного розвитку держслужбовця? Роз’яснює НАДС

НАДС (лист від 03.12.2019 № 82/р-з) нагадало, що державний службовець складає індивідуальну програму підвищення рівня професійної компетентності за результатами оцінювання службової діяльності.

Особові справи державних службовців: ведемо правильно

Складаючи індивідуальну програму врахуйте потреби у професійному навчанні, визначені за результатами оцінювання службової діяльності державного службовця, а також встановлені йому завдання і ключові показники результативності ефективності та якості службової діяльності на наступний звітний рік (додатки 1 — 3, 7 та 8 до Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою КМУ від 23.08.2017 № 640) та вимоги Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, затвердженого постановою КМУ від 06.02.2019 № 106 (далі — Положення).

➤➤Як звільнити держслужбовця у зв’язку з негативним оцінюванням службової діяльності

Врахуйте:

  • обов’язковість підвищення кваліфікації за загальними та/або спеціальними професійними (сертифікатними) програмами для державних службовців: вперше призначених на посаду державної служби протягом року з дня їх призначення на посаду; які займають посаду державної служби, не рідше одного разу на три роки;
  • обов’язковість підвищення кваліфікації за загальними та/або спеціальними професійними (сертифікатними) короткостроковими програмами для державними службовцями не рідше одного разу на три роки;
  • необхідність набрання державним службовцем у межах виконання індивідуальних програм не менше одного кредиту Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі ― ЄТКС) за результатами їх виконання;
  • встановлення частки самоосвіти серед інших видів професійного навчання в межах виконання індивідуальної програми не менше 10% і не більше 20% загальної кількості отриманих кредитів ЄТКС за результатами її виконання.
➤➤Як оформити та оплатити підвищення кваліфікації працівників


За результатами професійного навчання державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування нараховують кредити ЄКТС. Облік набутих кредитів ЄКТС веде служба управління персоналом. Державні службовці у межах виконання індивідуальних програм та посадові особи місцевого самоврядування мають набирати не менше одного кредиту ЄКТС протягом календарного року (п. 7 Положення).

НАДС зауважує, оскільки індивідуальні програми за результатами оцінювання службової діяльності у 2018 державні службовці складали до надрання чинності Положення, норми пункту 7 Положення у 2019 році не застосовують.

Ольга Догадіна,

провідний експерт MCFR: Кадри

Готуємось до 2020 року:

9 грудня

Стартувала цифровізація держслужби

Кадрові звіти — 2020

ІТ-система з управління персоналом PoClick охопить понад 200 тисяч державних службовців.

«Система PoClick замінить купу обтяжливих кадрових процедур ― вони будуть автоматизовані. Держслужба має бути ефективною, а працевлаштування — простим і зручним», ― наголосив Глава Уряду.

НАДС тестуватиме систему й наповнюватиме її необхідною інформацією: «Уже почали з особових карток співробітників та базових HR-процедур».

«Від цього виграють усі: і держава, і ті, хто на неї працюють. Ми зекономимо і гроші, і папір, а найголовніше — час, який люди витрачають на переписування заяв і бланків замість того, щоби приносити користь країні», ― підкреслив Олексій Гончарук.

Топові матеріали для скачування: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  План роботи відділу кадрів 2020


До кінця 2019 року до проекту долучиться Мінфін і Мінцифри. З 2020-го року за системою PoClick працюватимуть держслужбовці всіх міністерств, а згодом — і всіх державних органів в Україні, загальна кількість яких перевищує 5 тисяч.

Нагадаємо, що Уряд поступово переводить облік трудової діяльності у електронний вигляд.

Зокрема, Кабмін на засіданні 27.11.2019 схвалив законопроект, який має запровадити електронні трудові книжки.

Наразі трудова книжка в електронній формі — нова функція на порталі електронних послуг ПФУ.

За інформацією Урядового порталу

Головне у грудні:

9 грудня

Гаряча лінія для звернення осіб з інвалідністю вже працює

Шпаргалки для кадровика: Відпустки працівникам з інвалідністю: кому, як, на скількиСКАЧАТИ МСЕК встановила працівнику інвалідність: алгоритм дійСКАЧАТИ Тест для кадровика


Робота кожного працівника з інвалідністю — на вагу золота, адже наявність таких працівників рятує підприємство від величезних штрафів. Однак, й роботодавці дбають про таких особливих працівників: створюють для них спеціальні умови, скорочують робочий час тощо.

Колеги цікавляться, як включити до нормативу працівника з інвалідністю, що має неповний робочий день

Особливі працівники потребують особливого ставлення. Подбайте про них ще — повідомте їх про відкриту спеціальну гарячу лінію для працівників з інвалідністю. Відтепер кожна людина з особливими потребами може набрати номер 1539, запитати про свою ситуацію та отримати допомогу.

Про це розповіла на своїй сторінці у Фейсбуці Міністр соціальної політики Ю. Соколовська. Вона також відмітила, що в рамках перерозподілу бюджету 2019 року, додатково виділено 787 млн. грн на технічні засоби реабілітації.

Дізнайтеся, чи можна звільнити за скороченням особу з інвалідністю?

Гроші вже пішли в регіони і доступні для використання. Ці кошти дозволять додатково закупити близько 250 тисяч візочків, протезів, ортезів тощо для осіб з інвалідністю.

 

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 консультації до теми:

6 грудня

Хто записався добровольцем — відтепер має статус учасника бойових дій

Які пільги мають учасники бойових дій

На засіданні ВРУ 04.12.2019 депутати проголосували за рішення внести зміни до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Зміни мають урегулювати правовий статус та встановити соціальні гарантії для всіх учасників добровольчих збройних формувань в Україні.

Раніше прийнятими змінами формування добровольців, які зі зброєю в руках встали на захист країни, включили до складу Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ, Національної гвардії тощо.

Колеги запитували, в якому розмірі оплачувати листок непрацездатності учаснику бойових дій, страховий стаж якого за останній рік менше 6 місяців

Новий закон визнає учасниками бойових дій осіб, які в складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, упродовж не менше 30 календарних днів брали безпосередню участь в АТО. Пільги та гарантії, встановлені законом, поширюють також на членів сімей добровольців. Однак працівники підприємств, установ, організацій, яких залучали та якi брали безпосередню участь у забезпеченні проведення АТО, а також волонтери статусу учасника бойових дій не матимуть.

Одною з державних гарантій для учасників бойових дій є додаткова оплачувана відпустка. Право отримати таку відпустку надає відповідне посвідчення.

Заява про надання додаткової оплачуваної відпустки учаснику бойових дійСКАЧАТИ Наказ про надання додаткової оплачуваної відпустки учаснику бойових дійСКАЧАТИ


Закон вступить в дію з 01.01.2020. Порядок надання статусу учасника бойових дій цій категорії бійців-добровольців, а також райони антитерористичної операції визначить Кабмін.

 

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 консультації грудня:

6 грудня

Держпраці роз’яснила, як складати графік відпусток на 2020 рік

Шпаргалки для кадровика: Графік відпустокСКАЧАТИ бланк Графік відпусток 2020СКАЧАТИ зразок  План роботи відділу кадрів 2020


Відпустки працівникам надають за графіками, які затверджує роботодавець за погодженням з профспілковим комітетом (профспілковим представником) чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом. З графіком відпусток роботодавець має ознайомити всіх працівників (ч. 4 ст. 79 КЗпП; ч. 10 ст. 10 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР).

➤➤ Зведений графік відпусток на 2020 рік: 5 кроків до ідеального документа

Крім інтересів виробництва та особистих інтересів працівників роботодавець повинен врахувати категорії працівників, які мають право на відпустку у зручний для них час, а саме:

  • неповнолітні працівники;
  • працівники з інвалідністю;
  • жінки перед відпусткою у зв’язку з вагітністю та пологами або після неї;
  • жінки, які мають двох і більше дітей віком до 15 років або дитину з інвалідністю;
  • одинокі матері (батько), які виховують дитину без батька (матері); 
  • опікуни, піклувальники або інші самотні особи, які фактично виховують одного або більше дітей віком до 15 років за відсутності батьків;
  • дружини (чоловіки) військовослужбовців;
  • ветерани праці та особи, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною;
  • ветерани війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, а також особи, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» ;
  • батьки—вихователі дитячих будинків сімейного типу;
  • інші випадки, передбачені законодавством, колективним або трудовим договором.
Кадрові звіти 2020

Графік відпусток складають на кожний календарний рік не пізніше 5 січня поточного року (п. 20 Типових правил внутрішнього трудового розпорядку для робітників та службовців підприємств, установ, організацій, затверджених постановою Держкомпраці СРСР від 20.06.1984 № 213). Конкретні строки складання та порядок оформлення графіків відпусток роботодавець може визначити самостійно у колективному договорі або правилах внутрішнього трудового розпорядку, розпорядженні, наказі тощо.

➤➤Коли вигідніше піти у відпустку у 2020 році

Управління Держпраці вказує, що у графіку, як правило, зазначають місяць початку використання відпустки. Конкретний період у межах графіку працівник та роботодавець мають узгодити. За домовленістю роботодавця та працівника про поділ відпустки цю умову також враховують в графіку з дотриманням тривалості її безперервної частини 14 календарних днів.

Ознайомити працівників з графіком відпусток під підпис — обов’язок роботодавця. Він також має довести графік до відома працівників. Управління Держпраці вважає, що найзручніша форма доведення до відома — вивішування графіка для загального ознайомлення в приміщеннях підприємства та його структурних підрозділах.

По інформації Управління Держпраці у Полтавській області

 

Завершуємо діловий рік на відмінно:

6 грудня

Свіжий номер 12 «Кадровика-01»

Взірцева колекція відділу кадрів

Слово редактора

Конкурс

Право і практика

Кадровий документообіг

Інструменти кадровика

Скарбничка начальника ВК

Запитуйте — відповідаємо

Працюйте із задоволенням

Сам собі інспектор

Календар кадровика

5 грудня

Нові плани взаємодії держорганів з громадянами та працевлаштування звільнених держслужбовців від Дмитра Дубілета

Міністр КМУ Дмитро Дубілет анонсував «невелику революцію» у системі спілкування «громадянин – держслужбовець».

Дмитро Дубілет міністр Кабінету міністрів України

Головне у грудні

Техноуряд планує реалізувати комунікацію з держорганами через месенджери.

За словами Дмитра Дубілета такий формат взаємодії дозволить:

  • здешевити вартість одного контакту для бюджету;
  • покращити якість обслуговування громадян.

Адже в месенджері, на відміну від письмових звернень, можна уточнювати інформацію. Вас не будуть «футболити», а даватимуть відповідь по суті.

Пілотний проект дозволить держслужбовцям відповідати на запити громадян з віддалено. Таким чином нові робочі місця з'являться не тільки в столиці, але й у регіонах.

➤➤ Особові справи державних службовців: ведемо правильно

Зразок автобіографії державного службовцяСКАЧАТИ

За словами пана Дубілета акцент буде зроблено на ті куточки України, де найскладніше знайти роботу. До того ж це один з варіантів працевлаштування для тих держслужбовців, які потрапили під скорочення 2020.

Чати дозволять контролювати якість ведення діалогів.

Як зазначив Міністр : «На відміну від телефонного дзвінка, паперової відповіді або очного візиту, ми можемо налаштовувати алерти і відстежувати випадки неякісних консультацій. Це дозволить нам побудувати правильну фінансову і нефінансову мотивацію для співробітників».

Першопроходцем чат-консультації стало Міністарство соціальної політики. У найближчі місяці Техноуряд планує охопити всі основні напрямки.

За інформацією Facebook-сторінки Дмитра Дубілета

ТОП-3 консультації про держслужбу:

5 грудня

При скороченні держслужбовців керуємось нормами КЗпП. Роз’яснення НАДС


Лист-повідомлення профспілці про заплановане скорочення чисельності та штату працівниківСКАЧАТИ Лист повідомлення працівнику про заплановане звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності та штату СКАЧАТИ


НАДС (лист від 30.10.2019 № 7750/13-19) нагадав про підстави для припинення державної служби за ініціативою суб’єкта призначення:

  • скорочення чисельності або штату державних службовців;
  • скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців;
  • реорганізація державного органу (п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII; далі — Закон № 889).

Скорочення чисельності або штату працівників: покрокова інструкція

Дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих Законом № 889 (ч. 3 ст. 5 Закону № 889).

НАДС зауважує, при вивільненні працівників (державних службовців) державного органу у зв'язку із скороченням чисельності або штату державних службовців, скороченням посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізацією державного органу, враховуючи положення частини третьої статті 5 Закону № 889, застосовують норми КЗпП.

 

Ольга Догадіна,

провідний експерт MCFR: Кадри

ТОП-3 статті до теми:

5 грудня

Новий розмір мінімального посадового окладу. Обговорюємо законопроекти

Мінімальна зарплата та мінімальний оклад 2020

Мінсоцполітики оприлюднив для обговорення проекти Законів України:

  • Про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо мінімального розміру посадового окладу;
  • Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зміни підходів застосування прожиткового мінімуму при визначенні розмірів заробітної плати та запровадження розміру штрафної ставки та розрахункової одиниці.

Означені законопроекти визначають принципи визначення мінімального посадового окладу.

Дізнайтеся, чи оформлювати щомісяця наказ про нарахування працівникам бюджетних установ доплати до рівня мінімальної заробітної плати

Зокрема, планують внести зміни в КЗпП та встановити, що мінімальний посадовий оклад (тарифну ставку) працівників підприємств, установ, закладів та організацій, що фінансують з бюджету, встановлюватимуть у розмірі, не меншому за мінімальний розмір посадового окладу, встановлений на 1 січня календарного року для відповідних категорій працівників.

Інші роботодавці встановлюватимуть мінімальний оклад (тарифна ставка) або іншу мінімальну базову величину в системах оплати праці працівників у розмірі не меншому за 50% мінімальної заробітної плати, визначеної відповідно до закону.

У законі про Державний бюджет України за поданням КМУ затверджуватимуть мінімальний розмір посадового окладу:

  • для працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери;
  • для працівників державних органів, органів прокуратури, суддів;
  • для військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу.

 

За інформацією Міністерства соціальної політики України

ТОП-3 консультації грудня:

5 грудня

Мінекономрозвитку формуватиме державну політику у сфері праці

ВРУ прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо формування державної політики у сфері праці, трудових відносин, зайнятості населення та трудової міграції» (законопроект № 2168 від 24.09.2019). 

В зв’язку з передачею повноважень щодо формування та реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції та трудових відносин від Мінсоцполітики до Мінекономрозвитку, закон приводить законодавчі акти у відповідність до повноважень вказаних міністерств.

Скачати зразок трудового договору

Закон вносить зміни до законів:

  • КЗпП;
  • Основ законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
  • «Про центральні органи виконавчої влади»;
  • «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»;
  • «Про зайнятість населення»;
  • «Про зовнішню трудову міграцію»;
  • «Про оплату праці»;
  • «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;
  • «Про професійний розвиток працівників»;
  • «Про загальнообов’язкове державне страхування»;
  • «Про забезпечення прав і свобод внутрішньопереміщених осіб»;
  • «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
  • «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;
  • «Про реабілітацію осіб з інвалідністю України»;
  • «Про охорону праці»;
  • «Про державну допомогу сім’ям з дітьми».

 Роботу Держпраці тепер координуватиме також Мінекономрозвитку

 

За інформацією офіційного веб-порталу ВРУ

5 грудня

Міністр економіки Тимофій Милованов розповів, що незабаром зміниться в трудовому законодавстві

Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тимофій Милованов розповів на брифінгу 3 грудня про про те, яких змін зазнає трудове законодавство у зв’язку з «реформою зайнятості».

Тимофій Милованов, міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України

Із законодавства приберуть радянські забюрократизовані норми, зазначив Міністр.

Зміни в законодавстві про працю 2019

За словами Тімофія Милованова, у новому законі будуть чітко прописані ознаки трудових відносин, бо на сьогодні працівники не захищені від зловживань через відсутність норм законодавства.

Уряд пропонує закріпити на рівні закону гнучкий режим робочого часу, дистанційну роботу, роботу з дому.

Як зауважив Міністр: «Насправді, нововведень небагато, оскільки багато що вже давно використовується на ринку праці, але не було підкріплено законодавчо. Наприклад, регулювання виплат за лікарняними залишаються у такій же редакції, як є сьогодні, а ось відпустку за власний рахунок можна буде взяти і на 30 днів, тоді як наразі - лише на 15 днів».

Із означених новацій — трудовий договір буде тільки в письмовій формі. Нагадаємо, що чинний КЗпП передбачає, що трудовий договір укладають, як правило, в письмовій формі. Але на практиці більше поширена так звана усна форма трудового договору, за якої працівник пише заяву про прийняття на роботу, а роботодавець видає наказ і повідомляє ДПС.

Матеріали для скачування: Трудовий договірСКАЧАТИ зразок Наказ про прийняттяСКАЧАТИ форму  Порядок прийняття на роботу


Міністр підкреслив, що нове законодавство більш надійно захищатиме від звільнення осіб з інвалідністю, пенсіонерів, вагітних жінок та тих, хто перебуває у декретних відпустках.

Міністр анонсував новий закон про профспілки та зауважив, що для розробників нового закону про працю важливо знайти баланс, щоб одночасно захистити і працівника, і роботодавця.

Також Тимофій Милованов наголосив, що трудові книжки не скасовуються, але вся інформація щодо зайнятості людини буде міститися у он-лайн реєстрі, й буде доступною для працівника в будь-який момент. Це дозволить уникнути паперової бюрократії, ризику втрати — відповідно, відновлення записів. Тобто наша країна крокує до електронної трудової книжки.

Трудова книжка: оформлення, зберігання, видання дублікату

Коментар експерта

Зауважимо,що облік стажу в електронній формі — не є ноу-хау України. Наприклад, в Іспаніє діє електронна система Vida Laboral, що в перекладі означає «трудове життя». У цій системі фіксують всі відомості про прийняття та звільнення, а також про сплату податків. Інформація автоматично потрапяє до іспанських Мінпраці та Фонду соцстраху.

А ось, приміром, у США немає спеціальної системи для обліку відомостей про роботу. Кандидати на посаду надають при працевлаштуванні резюме, диплом про освіту, характеристику від попереднього роботодавця, а якщо новий працедавець має сумніви щодо резюме, то розвією їх за допомогою своєї служби безпеки.

Російська Федерація кілька років готувалася до переходу на електронні трудові книжки, але законопроект про остаточний перехід Держдума ухвалила лише кілька днів тому. Росіян позбавлять паперових трудових з 2021 року. До того часу – перехідний період. За російським законом роботодавець буде раз на місяць передавати в Пенсійний фонд відомості про працівників для електронної трудової книжки.

 

Ірина Іванченко,

шеф-редактор журналу «Кадровик-01», експертно-правової системи Expertus: Кадри

Головне у грудні:

4 грудня

Держслужбовці зможуть переводитися до ОМС без конкурсу

Профспілка працівників державних установ України продовжує брати участь у розгляді проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України» (законопроект № 2260) з метою захисту трудових прав державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування.

Топові матеріали для скачування: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ План роботи відділу кадрів 2020


02.12.2019 відбулось засідання підкомітету з питань організації державної влади, державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, державних символів та нагород Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування. На засідання розглядали пропозиції до другого читання законопроекту № 2260.

Профспілка відстояла свою пропозицію до Законів України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про державну службу». Законопроект доповнять нормою, за якою державного службовця, звільненого на підставі пунктів 1 та 1-1  частини 1 статті 87 Закону України «Про державну службу», протягом шести місяців з дня звільнення за рішенням відповідно сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, обласної ради можна призначити на посаду служби в органах місцевого самоврядування без обов’язкового проведення конкурсу. Умова — його професійна компетентність відповідає кваліфікаційним вимогам до відповідної посади.

➤➤ Кабмін втретє за три місяці змінив порядок проведення конкурсу на держслужбу

Це не всі зауваження профспілки до Законопроекту № 2260. Тож і надалі профспілки прийматимуть активну участь у роботі комітету ВРУ та вимагатимуть скасування дискримінаційних змін в законодавстві про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування.

За інформацією профспілки працівників державних установ України

Головне у грудні:

4 грудня

Перераховуйте гроші за лікарняні працівниками якомога швидше

Журнал обліку листків непрацездатностіСКАЧАТИ


Наприкінці листопада Фонд соціального страхування (далі — ФСС) призупинив оплату тимчасової непрацездатності за заявами-розрахунками роботодавців.

Увага! Не приймайте такий лікарняний

Наразі виплати відновили. З початку грудня ФСС профінансував 782,2 млн грн, у т. ч. на оплату:

ФСС перераховує кошти роботодавцю на окремий рахунок для зарахування страхових коштів. Роботодавець має їх перерахувати працівнику у найближчий строк, встановлений для виплати заробітної плати. При цьому, законодавство не забороняє роботодавцю здійснювати таку виплату відразу після отримання коштів від ФСС.

Враховуючи ситуацію та для зниження соціальної напруги у суспільстві, ФСС просить роботодавців максимально скоротити терміни виплат.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 консультації про лікарняні:

4 грудня

Й відігрілись, й зарплату отримали

Як оплачувати лікарняніСКАЧАТИ пам’ятку


Управління Держпраці у Хмельницькій області роз’яснює, що роботодавці мають надавати спеціальні перерви для обігріву та відпочинку працівникам, які працюють в холодну пору року на відкритому повітрі або в закритих неопалюваних приміщеннях.

Робота на відкритому повітрі під час морозів: що має знати кадровик

На відміну від перерви для відпочинку та харчування, передбаченого статтею 66 КЗпП, час для обігріву включають в робочий час працівника (ст. 168 КЗпП). Час початку і закінчення перерви встановлюють в правилах внутрішнього трудового розпорядку.

Роботодавці повинні облаштувати спеціальні приміщення для обігріву працівників взимку.

За інформацією Управління Держпраці у Хмельницькій області

 

ТОП-3 консультації у грудні:

4 грудня

У листопаді роботодавців Львівщини оштрафували на 2 млн грн

Обов’язкові документи відділу кадрів: чек-ліст

На першому місці серед порушень – незадекларована праця найманих працівників. Недотримання відповідних норм законодавства виявлені у різних галузях, зокрема, у лісових господарствах, транспортній та деревообробній галузі, у будівництві та торгівлі.

Штрафи за порушення законодавства про працю 2019СКАЧАТИ

План перевірок Держпраці на 2020 рік
У трійку лідерів антирейтингу також потрапляють:

  • Порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам. Одне з перевірених підприємств заборгувало зарплатню 102 працівникам на суму понад 432 тис. грн.
  • Недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю та створення перешкод у її проведенні.
➤➤ 8 порад, як поводитися під час інспектування, щоб не зашкодити собі


Головне управління Держпраці у Львівській області нагадує:

відповідно до нового Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, який набрав чинності 31 серпня 2019 року, у випадку усунення порушення у встановлений інспекторами праці строк фінансова санкція до суб’єкта господарювання не застосовується.

Виняток — виявлення використання праці неоформлених працівників. Заходи щодо притягнення суб’єкта господарювання до відповідальності вживаються одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення цього порушення.

ТОП-3 консультації у грудні:

За інформацією Головного управління Держпраці у Львівській області

4 грудня

Обговорення нової моделі інтернатури продовжується

Ще 14 серпня МОЗ оприлюднило проект наказу «Про затвердження Положення про інтернатуру», який викликав чимало питань як спеціалістів, так і самих майбутніх інтернів.

Скачати проект наказу

За новими правилами проходження інтернатури стане однаково можливим у державних та приватних лікарнях, які відповідають вимогам для підготовки інтернів. А якість підготовки залежатиме від співпраці університетів, академій післядипломної освіти із базами стажування, за якими проходитимуть інтернатуру майбутні українські лікарі.

Проект положення про інтернатуру визначає оновлені вимоги до матеріально-технічного оснащення баз стажування та відповідного пацієнтопотоку. Нова модель інтернатури передбачає навчання за 16 спеціальностями протягом трьох років (крім стоматологів, які навчатимуться лише 1 рік). 

Колеги запитують, як оформити лікаря-інтерна, якщо він працює в іншому закладі охорони здоров’я

Лікарем-куратором повинен мати досвід роботи за фахом не менше 7 років. Він зможе мати не більше 5 середньорічних інтернів та отримуватиме за це фінансову винагороду.

Проходження інтернатури за проектом положення відбуватиметься за таким порядком:

  1. Заклад охорони здоров’я надає закладу вищої освіти перелік вакантних посад для проходження інтернатури. ЗВО вносить їх до електронної бази.
  2. Випускник САМОСТІЙНО в електронному кабінеті вибирає 5 програм підготовки в порядку пріоритетів.
  3. Електронна система автоматично здійснює розподіл відповідно до рейтингового балу та встановлених пріоритетів.
  4. Після проведеного електронного розподілу випускник отримує повідомлення з направленням на проходження інтернатури за однією з обраних програм.

Напрацьовані в ході зустрічі консультації будуть враховані в процесі подальшої підготовки проекту наказу.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

ТОП-3 статті грудня:

4 грудня

Скаржтеся належному адресатові, якщо хочете отримати відповідь

Депутати від партії «Слуга народу» зареєстрували законопроект № 2480, яким запропонували внести зміни до Закону України «Про звернення громадян».

Усі новини на сьогодні

Зміни мають зменшити навантаження державних органів та визначити випадки, коли звернення не розглядатимуть.

Законопроект передбачає право громадянина звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб з питань, віднесених законодавством до сфери їх компетенції.

Дізнайтеся, чи може інспектор праці провести перевірку на підставі анонімної скарги

Зауваження, скаргу або пропозицію до цих органів або посадових осіб можна подати, якщо вони стосуються:

  • статутної діяльності;
  • реалізації соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів;
  • порушення прав та законних інтересів.

Крім того, повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, не розглядатимуть.

Наразі, якщо звернення надійшло неналежному органові влади, його мають протягом п’яти днів переслати за належністю відповідному органу чи посадовій особі, та повідомити про це громадянина, який подав звернення. Законопроектом депутати намагаються зменшити документообіг шляхом вилучення цього положення.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

 

Готуємось до 2020 року: Норма робочого часу 2020 для «п’ятиденки»СКАЧАТИ Норма робочого часу 2020 для «шестиденки»СКАЧАТИ  План роботи відділу кадрів 2020

4 грудня

Як скорочувати персонал при реорганізації ЗОЗ та утворенні КНП

Лист-повідомлення профспілці про заплановане скорочення чисельності та штату працівниківСКАЧАТИ Лист повідомлення працівнику про заплановане звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності та штату СКАЧАТИ


Представник Київської міської профспілки працівників охорони здоров’я (далі — профспілка) відзначив, що в процесі реорганізації закладів охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) часто виникають загрози порушення трудових прав і гарантій працівників. Тому необхідно нагадати про гарантії для працівників під час реорганізації.

Реорганізація організації та філії: дії кадрової служби

У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (ч. 4 ст. 36 КЗпП).

При реорганізації юридична особа припиняється. Водночас, звільнення працівників у разі реорганізації допускають тільки за умови скорочення штату або чисельності працівників. Право визначити чисельність і штат працівників належить власникові або уповноваженому їм органу.

Дізнайтеся, яку роботу повинен запропонувати роботодавець при скороченні

Представник профспілки також звернув увагу, що скорочення чисельності та скорочення штату не тотожні поняття. Скорочення чисельності передбачає звільнення працівників. Натомість скорочення штату може зменшувати кількість певних посад, спеціальностей, професій, та одночасно вводити до штатного розпису інші посади, спеціальності, професії. В результаті скорочення штату в окремих випадках кількість працівників навіть може збільшитися.

Колеги запитують,  чи правомірно попередити про скорочення під час відпустки для догляду

При змінах в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган повинен додержуватися такого порядку дій:

  • надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом’якшення несприятливих наслідків звільнень (ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 № 1045-XIV);
  • видати наказ про внесення змін в організацію виробництва і праці. В наказі зазначити зміст цих змін, утворити комісію з проведення припинення або реорганізації, доручити комісії здійснити заходи, пов’язані з ліквідацією або реорганізацією закладу;
  • скласти і затвердити в установленому порядку новий штатний розпис;
  • видати наказ, який уповноважує відділ кадрів попередити працівників у разі звільнення зі скороченням чисельності або штату працівників не пізніше ніж за два місяці до події, включаючи ознайомлення працівників з наказом під розпис та вручення письмового повідомлення про звільнення.

Роботодавцям також слід пам’ятати, якщо працівник виявить бажання звільнитись раніше зазначеного строку попередження про звільнення, власник повинен провести звільнення у строк, про який просить працівник. У трудову книжку вносять запис про звільнення за пунктом 1 статті 40 КЗпП України.

Представник профспілки також нагадав слухачам, що роботодавці мають враховувати переважне право залишення на роботі або заборону на звільнення за ініціативою роботодавця певних категорій працівників. А також попередив про дотримання строків проведення розрахунку та видачі трудових книжок.

Хто має переважне право залишитись на роботі підчас скорочення

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

Головне у грудні:

4 грудня

Роботодавець, бережись працівника!

Зміни в трудовому законодавстві 2019

За інформацією Головного управління ДПС в Одеській області, працівники можуть негайно повідомити про факти порушення роботодавцем законодавства про працю. Для цього необхідно скористатись мобільним додатком «Legal Work».

Роботодавці приймають працівників без укладення трудового договору та виплачують зарплату в «конверті».

Матеріали для скачування: Трудовий договірСКАЧАТИ Наказ про прийняття на роботуСКАЧАТИ  Порядок прийняття на роботу


Такі дії роботодавців позбавляють працівника державних соціальних гарантій, негативно впливають на розмір пенсії у майбутньому. Порушуються норми законодавства про працю та Податкового кодексу України. Суми податків, за рахунок яких сплачують пенсії, зарплати працівникам бюджетної сфери, матеріальну допомогу соціально незахищеним особам значно зменшуються.

Тож, ДПС застерігає роботодавців від порушень при виплаті зарплати працівникам.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

Головне у грудні:

3 грудня

Пенсійний фонд в 2020 році перевірить більше тисячі підприємств

Річний план здійснення заходів державного нагдяду (контролю) Пенсійного фонду України на 2020 рікСКАЧАТИ


Річний план перевірок на 2020 рік Пенсійний фонд України (далі — ПФУ) затвердив 29.11.2019 наказом № 147.

До річного плану перевірок увійшли понад 1000 підприємств різного ступеня ризику. План оприлюднили на сайті ПФУ.

Працівники ПФУ перевірятимуть:

  • порядок обчислення та сплати пенсійного збору відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058-IV;
  • порядку сплати пенсійного збору, встановленого Законом України «Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997 № 400/97-ВР;
  • вимог законодавства по нарахуванню та сплаті пенсійного збору при купівлі-продажі нерухомого майна;
  • відповідність персоніфікованих даних про зарплату, на яку нараховані та з якої сплачені страхові внески, даним первинних документів бухгалтерії тощо.

План перевірок Держпраці 2020

Галина Бєлікова,

редактор-експерт MCFR Кадри

Топові консультації на сьогодні: